Som jeg også har sagt til Nicolaj fra MobilTjek: Gør kort proces og brug Magic Eraser i Photoshop på baggrunden. Så bliver objektet 'fritstående' og baggrunden retter sig efter den farve der nu er på den enkelte side. Det er efter min mening klart den bedste og mest naturlige løsning. Jeg synes firkantede billeder tydelig hvid kant i forhold til designet ser torskedumt ud :-) |
Alexander Langhede Andersen:Mit spørgsmål til jer lyder på, om dette med de grå baggrunde er noget, som I ligger mærke til, når I besøger vores hjemmeside? Mener I, at det har nogen betydning? Ville I udskifte dem til billeder med hvid baggrund på længere sigt?
Kvaliteten af sitet generelt taget i betragtning tror jeg ikke det er noget, der betyder det helt store. Personligt ville jeg ihvertfald gerne handle der, også selvom der er lidt knas med baggrundene ;)
Men det er klart, konsekvens i designet altid er at foretrække....og forskellene i jeres baggrunde er jo netop ikke det mest konsekvente design. Så jeg synes I skulle rette det til - om ikke andet så fordi I dermed får lagt en linje, der vil give pote i den sidste ende.... Med andre ord, hvis I begynder at "skære hjørner" med jeres produktbilleder...hvad er så det næste? Det er en farlig glidebane, at begive sig ud på.
Når det er sagt, så er der jo intet galt i at differentiere forskellige produkter grafisk - f.eks. ville det være oplagt, at fremhæve bestemte produkter (f.eks. med en farvet ramme om billedet), som er særligt interessante i en periode.... Det kunne være tilbudsvarer eller sæsonvarer....
Men som udgangspunkt synes jeg klart I burde bide i det sure æble og få rettet produktbillederne ind efter en fælles standart.... Det andet er altså bare sjusk, og det kan jeg jo se, på sitet generelt, er noget der ellers ligger jer utroligt fjernt.