Det tekniske SEO-halløj kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men lidt generel optimering er vel heller ikke at kimse af, såfremt mine råd ikke fucker din SEO totalt up ;)
Here goes: Problemet, når folk går igang med at "SEO'e den" er ofte, at alt konverteringsoptimering ryger ud med badevandet. Så grelt synes jeg dog ikke det står til hos dig. Men jeg synes alligevel du ofrer lidt for meget af hvad vi kan kalde klassisk købmandsskab, i jagten på den hellige SEO-gral. Hvis vi f.eks. kigger på Agent Provocateur-teksten, så er det som sagt ikke fordi du er røget helt ud i hampen. Men jeg mangler stadigvæk noget gnist.... For mig er det alt for tydeligt, at SEO har været formålet, da du skrev teksten. Decideret salg/konvertering har så været noget du har puttet på. I min drømme-verden skal det helst være omvendt - tekster skal sælge... SEO er så noget man kan optimere en god salgstekst med - ikke den anden vej rundt. Det er som sagt i en perfekt verden...jeg er ganske udemærket klar over at sådan spiller klaveret ikke i virkeligheden. Men jeg mener dog udgangspunktet må være at de tekster, man primært eksponerer sine kunder for, altså skal være salgstekster og ikke hardcore SEO-tekster. Her er et forslag til en alternativ tekst: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Agent Provocateur er uimodståelig, sensuel, forførende - Agent Provocateur er dig!
Hvem skal du forføre i aften? DinParfume.dk ved forførelse er et spil, der spilles med alle sanser. Hans opmærksomhed fanges med et blik, den holdes med en berøring og med den sensuelle duft af Agent Provocateurs parfumer ved du det er dig han tænker på, hver gang han lukker øjnene. Derfor var vi heller ikke i tvivl om at Agent Provocateur skulle i vores online katalog - endda til en billig pris. Så nu er der ingen undskyldninger for ikke at være lige så forførende, som vi ved du er. Bestil din Agent Provocateur parfume i dag og vær 100% klar til forførelse, næste gang du skal på jagt.
DinParfume.dk tager ikke ansvar for manglende nattesøvn eller misundelige veninder - det er desværre en risiko du må løbe, som den mest forførende og sensuelle kvinde i verden. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den tekst er så måske ikke super-hardcore, i forhold til SEO. Men den vil med garanti konvertere røven ud af bukserne på den tekst du har på nu, og så er der immervæk stadigvæk flettet lidt SEO-guf ind i den. Nu er det bare en tekst jeg lige hurtigt trak ud af røven - inklusive stave- og grammatiske fejl. Så tag den mere som et illustrativt eksempel.... Men du forstår jo pointen - den type tekst, som jeg har skrevet ovenfor, er efter min mening hvad du bør satse på. Det er et kompromis mellem en decideret salgstekst og en SEO-tekst. Kombinerer du den så med unikke tekster, i samme stil, til de enkelte produkter, er jeg sikker på du vil hente hvad der evt. måtte være tabt af SEO på hovedteksten. For slet ikke at tale om det du vil hente mht. øget konvertering - i sidste ende handler det her jo om kroner og ører.
Det korte af det lange er at mit råd er du for alt i verden ikke må glemme konverteringsoptimeringen. SEO er jo fantastisk til at få besøgende i din butik. Men resultatet på bundlinjen afhænger i den grad af hvad du så gør med de besøgende. |
Hej
Jeg vil lige som en sidebemærkning nævne, at teksten på forsiden ser helt tovlig ud i Firefox på Linux. En god ide vil være at teste siden i forskellige browsere.
Venlig hilsen
Rasmus