Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering på 5 kategorier - hvad synes i?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det tekniske SEO-halløj kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men lidt generel optimering er vel heller ikke at kimse af, såfremt mine råd ikke fucker din SEO totalt up ;)

Here goes:

Problemet, når folk går igang med at "SEO'e den" er ofte, at alt konverteringsoptimering ryger ud med badevandet. Så grelt synes jeg dog ikke det står til hos dig. Men jeg synes alligevel du ofrer lidt for meget af hvad vi kan kalde klassisk købmandsskab, i jagten på den hellige SEO-gral.

Hvis vi f.eks. kigger på Agent Provocateur-teksten, så er det som sagt ikke fordi du er røget helt ud i hampen. Men jeg mangler stadigvæk noget gnist.... For mig er det alt for tydeligt, at SEO har været formålet, da du skrev teksten. Decideret salg/konvertering har så været noget du har puttet på. I min drømme-verden skal det helst være omvendt - tekster skal sælge... SEO er så noget man kan optimere en god salgstekst med - ikke den anden vej rundt. Det er som sagt i en perfekt verden...jeg er ganske udemærket klar over at sådan spiller klaveret ikke i virkeligheden. Men jeg mener dog udgangspunktet må være at de tekster, man primært eksponerer sine kunder for, altså skal være salgstekster og ikke hardcore SEO-tekster.

Her er et forslag til en alternativ tekst:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Agent Provocateur er uimodståelig, sensuel, forførende - Agent Provocateur er dig!

Hvem skal du forføre i aften?

DinParfume.dk ved forførelse er et spil, der spilles med alle sanser. Hans opmærksomhed fanges med et blik, den holdes med en berøring og med den sensuelle duft af Agent Provocateurs parfumer ved du det er dig han tænker på, hver gang han lukker øjnene.

Derfor var vi heller ikke i tvivl om at Agent Provocateur skulle i vores online katalog - endda til en billig pris. Så nu er der ingen undskyldninger for ikke at være lige så forførende, som vi ved du er. Bestil din Agent Provocateur parfume i dag og vær 100% klar til forførelse, næste gang du skal på jagt.

DinParfume.dk tager ikke ansvar for manglende nattesøvn eller misundelige veninder - det er desværre en risiko du må løbe, som den mest forførende og sensuelle kvinde i verden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den tekst er så måske ikke super-hardcore, i forhold til SEO. Men den vil med garanti konvertere røven ud af bukserne på den tekst du har på nu, og så er der immervæk stadigvæk flettet lidt SEO-guf ind i den. Nu er det bare en tekst jeg lige hurtigt trak ud af røven - inklusive stave- og grammatiske fejl. Så tag den mere som et illustrativt eksempel.... Men du forstår jo pointen - den type tekst, som jeg har skrevet ovenfor, er efter min mening hvad du bør satse på. Det er et kompromis mellem en decideret salgstekst og en SEO-tekst. Kombinerer du den så med unikke tekster, i samme stil, til de enkelte produkter, er jeg sikker på du vil hente hvad der evt. måtte være tabt af SEO på hovedteksten. For slet ikke at tale om det du vil hente mht. øget konvertering - i sidste ende handler det her jo om kroner og ører.

Det korte af det lange er at mit råd er du for alt i verden ikke må glemme konverteringsoptimeringen. SEO er jo fantastisk til at få besøgende i din butik. Men resultatet på bundlinjen afhænger i den grad af hvad du så gør med de besøgende.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 11:54

Hej

Jeg vil lige som en sidebemærkning nævne, at teksten på forsiden ser helt tovlig ud i Firefox på Linux. En god ide vil være at teste siden i forskellige browsere.

Venlig hilsen

Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:03

Frank Hellerup Madsen:
Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets we show, we still don't use the description meta tag in our ranking

Jeg var af den overbevisning at meta description havde betydning for ens ranking, da jeg er blevet oplyst af det modsatte af et professionelt web bureau! Så jeg er glad for at du kom på banen Frank og fik det klarlagt Smile

Hvad med andre søgemaskiner? Har det relevans for deres ranking? (Bing, yahoo, etc)

Frank Hellerup Madsen:
Men den bruges til snippets i søgeresultaterne, hvorfor man, som du er inde på, skal sørge for at have sidens væsentligste søgeord med i teksten. Er de det, vælger Google næsten altid meta description som snippet i stedet for noget tekst fra siden.

Betyder det at google kan fravælge ens meta description og indsætte et tilfældigt stykke tekst fra den pågældende side, hvis ikke de mener at ens meta description har relevans for titlen?

Fama:

Agent Provocateur er uimodståelig, sensuel, forførende - Agent Provocateur er dig!

Hvem skal du forføre i aften?

Rigtig god indlæg og god produktbeskrivelse du lige hiver op af ærmet. Gid jeg var i stand til at skrive noget der lydder ligeså "sexet" omkring mine egne LED produkter Cool

Du har givet anledning til inspiration - tak for det.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:10

Chrisss2010:
Hvad med andre søgemaskiner? Har det relevans for deres ranking? (Bing, yahoo, etc)

Nope - description tagget har ikke indflydelse på ranking. Men det kan have afgørende indflydelse på click through rate.

Chrisss2010:
Betyder det at google kan fravælge ens meta description og indsætte et tilfældigt stykke tekst fra den pågældende side, hvis ikke de mener at ens meta description har relevans for titlen?

Yes! Men det er dog ikek titlen, der er tale om. Det er søgestrengen relateret til den pågældende URLs indhold.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 19:57

Chrisss2010:
Gid jeg var i stand til at skrive noget der lydder ligeså "sexet" omkring mine egne LED produkter Cool

Hæ hæ.... Jamen så får du da lige en catchfrase til dine LED lommelygter:

Endeligt en lille ting din mand kan have i bukserne, der ikke skuffer når lyset er slukket!

LED Lommelygter fra ecoLED - Tænder hver gang!

Skype-Giggle

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 21:28

Thomas Rosenstand:
Yes! Men det er dog ikek titlen, der er tale om. Det er søgestrengen relateret til den pågældende URLs indhold.

Det var en rigtig god pointe som jeg ikke var klar over. Efter at have søgt med nogle long tail keywords i forbindelse med min egen side omkring LED belysning, fandt jeg ud af at google ved visse søgninger tager magten fra mig.

Så det betyder vel at når man får indekseret en ny side, så bør man efterfølgende at teste den i google mhp at checke om ens meta description bliver vist eller om google selv finder på én, ud fra ens liste af keywords som man gerne vil findes på.

Kan man være 99% sikker på at google vælger ens meta description hvis alle søgeord i en søgestreng blot fremgår en enkelt gang på den pågældende side?

Fama:

Endeligt en lille ting din mand kan have i bukserne, der ikke skuffer når lyset er slukket!

LED Lommelygter fra ecoLED - Tænder hver gang!

Der var jeg ved at få kaffen galt i halsen - du kan helt sikkert noget med ord som jeg ikke besidder.
Jeg har tilladt mig at bruge dit forslag i min meta description til LED lommelygter
Hvis du har copyright eller forlager procenter af den fremtidige indtjening, må du lige smide mig en PB. Det er helt sikkert en tekst der kommer til at øge min klikrate Big Smile

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:31

Chrisss2010:
Hvis du har copyright eller forlager procenter af den fremtidige indtjening, må du lige smide mig en PB. Det er helt sikkert en tekst der kommer til at øge min klikrate Big Smile

Hæ hæ - Du har hermed fået overdraget rettighederne til teksten ;)

Men du må da gerne lige komme med en melding på hvordan kunderne reagerer på den.... Kunne være sjovt at høre :)

Vil du være med?

Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 19:53

Fama:
Hæ hæ - Du har hermed fået overdraget rettighederne til teksten ;)

Takker Smile

Google kan godt lide din tekst og har allerede medtaget den som meta description.

Fama:
Men du må da gerne lige komme med en melding på hvordan kunderne reagerer på den.... Kunne være sjovt at høre :)

Deal - Hvis du skulle sidde og kede dig en sen sommeraften og pludseligt fik lyst til at skrive en munter produkttekst, så lover jeg at lave en A/B-split test og offentligøre resultatet.

Mvh. Chris
Miljøvenlig LED belysning 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)