Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering på 5 kategorier - hvad synes i?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har siddet og leget lidt med SEO optimering på 5 kategorier her til aften på www.dinparfume.dk 
Kan jeg venligst få jeres feedback på følgende:

Meta title, kategori beskrivelse

på disse:

http://dinparfume.dk/143-agent-provocateur-parfume

http://dinparfume.dk/126-anna-sui-parfume

http://dinparfume.dk/120-britney-spears-parfume

http://dinparfume.dk/106-burberry-parfume

http://dinparfume.dk/163-blvgari-parfume

Er det gjort på en fornuftig SEO måde? Har jeg fat i det eller har i ideer til hvad jeg kan gøre bedre?

Venter spændt på jeres svar.

På forhånd tak.

www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:47

Hej

Jeg synes du er slupper rigtigt godt afsted med titlerne. Sekundære søgeord der er gode at have med er "køb", "billige", "discount" og "online", og dem har du godt fat i. Søgeord som "kvinder" og "allerede" hjælper nok ikke så meget ift SEO på netop disse sider.

Skulle jeg selv digte en titel vilel den blive over disse skabeloner, hvor du har søgtermen "burberry parfume" to gange + søgeordene "billig, online og køb".

"Burberry Parfume - Køb billig Burberry parfume online"

"Burberry Parfume online - Køb billig Burberry parfume"

"Burberry Parfume til discount priser - køb Burberry parfume online"

De er ikke så langt fra dem du selv har fat i :-)

Mvh Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:55

Hej.

Jesper har fuldstændig ret.

Jeg vil tilføje, at du også bør overveje en H-overskrift frem for et stykke grafik som overskrift.

Google vægtning af meta description diskuteres meget. Jeg er tilhænger af at de udarbejdes med omhyggelighed. Understøt titlen som du gør, og overvej at have det primære ord, eller den primære frase, med to gange. Lige så bør du også her have tillægsord i baghovedet.

Mange hilsner,

Mathias

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Hougaard:

Google vægtning af meta description diskuteres meget. Jeg er tilhænger af at de udarbejdes med omhyggelighed. Understøt titlen som du gør, og overvej at have det primære ord, eller den primære frase, med to gange. Lige så bør du også her have tillægsord i baghovedet.

Der er vel ikke så meget debat om Googles vægtning af meta description i forhold til rankings? For der bruger Google den jo ikke? Alskens tests viser det og Google skriver det selv her. (sætningen "Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets we show, we still don't use the description meta tag in our ranking.")

Men den bruges til snippets i søgeresultaterne, hvorfor man, som du er inde på, skal sørge for at have sidens væsentligste søgeord med i teksten. Er de det, vælger Google næsten altid meta description som snippet i stedet for noget tekst fra siden. Men herudover skal meta description skrives med det for øje, at den skal tiltrække besøgende (og forhåbentlig potentielle kunder), og ikke med ranking for øje.

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 23:12

Hej Frank,

Den beskrivelse du nævner havde jeg også selv læst og brugt i forbindelse med udarbejdelse af disse 5 kategorier herunder META description. Jeg mangler stadigvæk din mening omkring, hvad du synes om det rent SEO mæssigt?

Jeg glæder mig til at se dit svar.

www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:46

Dinparfume.dk:

Jeg mangler stadigvæk din mening omkring, hvad du synes om det rent SEO mæssigt?

Jeg glæder mig til at se dit svar.

Dine meta descriptions ser fornuftige ud. Men tjek dem lige en gang mere, for et par af dem ser ud til at blive skåret af midt i en sætning. (Og jeg har ikke talt tegn for at sikre mig, at dine descriptions ikke er for lange. Det går jeg ud fra, at du selv har styr på).

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 23:47

Hej igen Frank.

Tak for dit svar - men jeg tænkte nu mere på mine Meta titles på kategorierne som helhed rent SEO mæssigt.
Meta Description har jeg hele tiden været under 150 tegn på og har talt dem.

Hvad synes du?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:14

Jeg synes det er et enormt lækkert website, som helt sikkert fortjener en omgang trafik.

Jespers idéer til titler er ret gode, synes jeg - både søgemaskinevenlige og konverterende fra søgende til besøgende.

Derudover synes jeg du burde arbejde lidt mere med at lave noget billedtekst til overskrifter, da indhold altid gavner bedre i søgemaskinerne end billeder :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:55
Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 09:20