Vi er netop blevet dumpet af Google hvad angår vores side omkring den nye iPhone 4. Jeg kiggede på vores keyword density og den var på over 7%, så mente at det var derfor.
Hvad er jeres erfaringer med dette? Hvordan retter jeg op på det og hvor længe går der før at jeg til er tilbage i Google?
Har i evt. nogle andre kommentarer til vores hjemmeside set med et par "SEO-øjne"?
De bedste hilsner Bomann
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
det er vel ikke alene keyword density'en der har gjort det, hvis det kun er én af jeres sider på jeres website der har haft så høj density. Måske har i også linkbuildet eller på anden vis bidraget til at siden er blevet fjernet eller nedprioriteret hos google?
Det behøver nu ikke være derfor, men derfor skader det jo ikke at holde sig indenfor det anbefalede . Spamfighter.com har en density på ordet " Spam" på lidt over 8 % på deres forside sidst jeg tjekkede. En af mine konkurrenter, har en density på 10 % og har haft det i mindst et år, og han ligger foran mig på netop det ord.
Så efter hvad jeg ved, så er det ikke altid at Google slår ned på det , andre gange gør de og nogle gange tager det lang tid før end at spamstraffen kommer.
Ellers har jeg ingen kommentarer, jeg er amatør i SEO og er træt :-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jeres side er stadig ny og det er meget normalt, at man hopper en del hos google i det første års tid. Det er også normalt at de giver en ny side en bedre placering i starten, end den ender op med.
og så kunne man også forestille sig at med netop lige præcis søgeordet og emnet iphone 4, så kommer der tusindvis (eller millioner??) af nye konkurrenter på søgeordet hver dag som tiden går..
Jeg vil æde min gamle baret på i har været alt for ivrige med linkbuildingen! Det kan lyde lidt underligt, men min kæreste som skriver for mig, og ingen viden har om keyword denisty / seo laver generelt artikler som ranker bedre, end de artikler hvor teksten er blevet over-analyseret og plasteret til med keywords. Så en 3% vil være fornuftigt i en længere tekst.
Jeg vil ikke mene at vi har været så ivrige, men ihvertfald, så har vi fået 10 indgående links hver dag, det burde da ikke være noget slemt i?
Når jeg linkbuilder en ny side, så får den max 1-2 links om dagen i de første par måneder... Ved godt at man med mulig succes kan give den lidt flere, men hvorfor ikke bare være på den sikre side ;)
Det vil jeg mene er i overkanten på en helt ny side, og det bygger jeg på egne erfaringer :-). Jeg har 2 gange lavet samme nummer, hvor det er lykkedes at kæmpe mig tilbage til en rigtig flot placering på den ene side.