Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er ideen/konceptet værd ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino brugere,

Jeg er så heldig at jeg har en eventuel investor/partner som er interesseret i min virksomheds idé.

Som udgangspunkt er investoren parat til at tilbyde lokaler kontor/lager og personale (bogholder, lagerfolk, servicemand) imod at få 50% af virksomheden.

Jeg er fristet af tilbudet da det ville være et godt boost til at komme igang, men jeg mener at min idé er mere værd, det er jo stadig mig selv som skal sælge varene og tjene min egen løn ind.

Det skal siges at mit koncept ikke er en ny "opfindelse", men mit arbejde som jeg har 5 års erfaring med og nu vil starte for mig selv istedet for at være ansat (handelsvirksomhed). Så min forretningsplan er et samlet koncept med leverandører, produkter, kunder, hele pakken.

Det vil sige at jeg kommer med alt knowhow og skal selv sælge varene.

Hvor meget kan jeg tillade mig at forvente at investoren skal skyde ind under disse vilkår. .Det er meget svært at prissætte ??

Håber at det er forståeligt ;-)

Mitch

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 11:53
Tilføjelse:

Jeg lurer på om det er fair at forvente et indskud som minimum kan dække min egen løn i 6 eller 12 mdr. ?

Mitch.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:17
Alt er jo til forhandling, men for 50 % mener jeg ikke det er et urealistisk ønske. Det sikrer også at investor ikke bare hopper på fordi det ikke har nogen udgift for ham. Alternativet er at lave en aftale om at du kan købe ham ud for en allerede aftalt pris, som klart overstiger hans udgifter om 1-2 år.
Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 12:35
Tak for hurtigt svar.

Du har ret, det er også et vigtigt parameter for mig at 2 parten føler sig forpligtiget og engageret. Derfor skal der være noget kapital skudt ind.

Jeg er som iværksætter klar over at jeg ikke kan forvente at andre "bare" skal betale min løn, men det skal også være en reel værdi som jeg får tilført fra investor, 50% er en stor del.

Mitch 

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:21
Hej Mitch,

Er du kommet videre med problemstillingen?

Det er en meget svær problemstilling, du har med at gøre. Står selv i en lignende situation med en ekstern kapitalfond ligenu, og har tidligere talt med en potentiel partner fra Holland.

Jeg synes umiddelbart det lyder af rigtig meget, at afgive 50% af sin virksomhed, men det afhænger naturligvis meget af den forventede profit. Samtidig er hans "ydelse relativ kvantificerbar" hvor din fremtidige indtjening er en smule mere besværlig at prissætte.

Generelt synes jeg man skal passe på med at bruge for meget krudt på forhandlinger som realistisk set og med de mest positive briller ikke vil medføre et resultat, inden for rammen af det du har besluttet dig.

Det smarteste er at være så konkret som muligt: hvad forventer du, hvad forventer han, kan man evt lave en performance-aftale, så du slipper med en mindre del til ham, hvis du når bestemte del-mål osv.

Og så skal man have is i maven :-)

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:45
Hej Mitch,

Der er ingen af os, der kan svare på dit spørgsmål udfra de givne oplysninger. Hvis din investor tilbyder dig kontor, lager og personale for et projekt som måske kun lige kan løbe rundt, ja så er tilbuddet måske udemærket. Er der derimod tale om et projekt med noget større potentiale, så er tilbuddet langt fra godt nok. Lagerkapacitet og bogholderi behøver ikke koste alverden, så jeg synes måske nok du burde revurdere dine muligheder.

Jeg er selv startet fra bunden og har nu opbygget nogle sunde forretninger, hvorfor jeg tilbyder min erfaring og kapital til andre spirende iværksættere. Jeg ved derfor hvordan det er at stå på begge sider af bordet, så hvis du vil have nogle uvildige øjne på sagen, er du velkommen til at sende mig en PM eller en mail...

Ellers held og lykke med det - det er altid spændende, når man giver sit projekt fuld kraft!

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 08:31
Hej Olin og Anders,

En update på mit indlæg.

Jeg er netop startet op med egen virksomhed pr. 1/2-2007, jeg valgte at indgå et 50/50 partnerskab med den investor virksomhed som jeg omtalte.

Jeg synes at jeg får mere end jeg giver, og hvis virksomheden så skulle gå hen og blive en bragende succes kan man sige at det er et luksus problem at have givet en for stor del væk i forbindelse med opstart. Under alle omstændigheder vil jeg til den tid ikke ane om jeg kunne have gjort det samme alene, så er den ikke meget længere.

Jeg synes at jeg har fået nogle gode rammer for opstart og kan stort set kun koncentrere mig om mine kerne kompetencer og ikke bruge en masse krudt på opgaver som lager, bogføring, tlf. pasning og lign. 

Den aftale som jeg lavede med investoren sikrer mig løn i en given periode, så man kan sige at det er en rimeligt risiko fri finansiering for mig at starte som selvstændig.

Anders, dit rekrutterings koncept ser spændende ud, held og lykke.

Mitch

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:55
Hej Mitch,

Jamen tillykke med beslutningen, hvis du selv er tilfreds og I sammen har fundet en brugbar løsning, så kan det ikke være bedre!

Blot lidt iværksætternysgerrighed: Må man spørge hvad du laver/hvad firmaet hedder ? :)

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 10:13
Tak skal du ha''

Handler med emballage, B2B primært til lagerfunktion, navnet vil jeg helst ikke ud med da Amino fungerer super i forhold til diverse søgemaskiner, og jeg er ikke interesseret i at fortælle alle om hvordan det hele hænger sammen ;-)

Mitch

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:14
Helt enig med Olin, når alle smiler er dealen rigtig! Og som du selv skriver, kan du jo så bruge tid på at eksekvere ideen fremfor at lave regnskab.

... og lad os så lige høre hvad firmaet hedder :-)

God vind herfra!

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)