Hej Jan. |
Billig markedsføring.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Mht til direct mail, så kan det være okay, men igen er det utrolig vigtigt, at der er noget der fænger med det samme. Endnu vigtigere er opfølgningen. Ring inden for 2 dage, om de har modtaget materialet osv. Forvent ikke, at de griber knoglen af sig selv og ringer til dig. Det er de færreste der vil gøre det. Direct mail er okay, men opfølgningen er alfa omega. |
søger ligesindede i Sønderjylland
Tak for dit svar. |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Ærligt? Nej, hvis jeg allerede uden på kuverten kan se at det er en reklame så ryger den direkte ud. Med mindre jeg selvfølgelig allerede der kan se at det er noget jeg står og mangler.
Alternativt kan du gøre noget "ualmindeligt" som at sende i en hvid kuvert - det giver et mere personligt præg. Jeg erkender at det måske ikke har det helt samme prof. look, men jeg vil mene at det er bedre at du får folk til at åbne kuverten og se hvad der er i, end at blive smidt direkte ud. |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Jeg skimmer som regel altid alle breve igennem, mest af ren og skær nysgerrighed. Men det er endnu ikke faldet mig ind at gå videre med et af de tilbud jeg har fået via mails. Tilgengæld kunne man måske sende til et par få udvalgte virksomheder, og en uge senere ringe dem op og høre om de fandt dit tilbud interresant som du sendte til dem for en uges tid siden. |
det er et meget spændende projekt du har gang i der. Jeg vil gerne høre lidt mere om det og måske komme op med et par gode ideer til en lille "billig" marketing kampagne. /Rasmus |
Som nyåbnet iværksætter modtager jeg en del direct-mails...! I starten læste jeg dem til punkt og prikke, men nu skimmer jeg dem kun og ser og det er noget jeg kan bruge! |
Telefoncanvas, directmails eller e-mail markedsføring (med godkendelse naturligvis
Derfor kan indkøbere ikke se skoven for bare træer, og når man fx ringer op, ja så har stort set 80% af alle indkøbere et mål, og det er at afslutte samtalen hurtigst muligt. Salgsfilteret er nede og dit budskab skal banke lige så hårdt igennem som en uppercut fra Mike Tyson på en hans bedre dage, før hans interesse bliver fanget.
Det er super frustrerende, men en kæmpe guldgruppe hvis man mestrer kunsten i at fange kundens opmærksomhed.
Så min mening er at der kun findes en vej frem - hårdt arbejde! og når du har en tilfreds kunde i skuret, så hiv et par henvisninger ud af ham og begynd at op opbygge et kundenetværk.
Netværket er det vigtigste du kan bygge op. Når du ringer til en, på bagrund af en han har et godt forhold, så starter du allerede meget bedre end hvis du starter helt fra bunden. Så hvis dit mål er at skaffe 2-3 newbiz kunder - så kan målet for dem efterfølgende være at henvise dig til yderligere 2-3 hver.
Det ikke sikkert det virker på alle sammen, men hitraten for møde eller opmærksomhed er markant højere.
Håber du kan bruge det til noget.
Henrik |
Henrik har ret. det er hårdt arbejde at være selvstændig til man får sin 1. kunde i land. Jeg har i den sidste måned lagt kræfter i, at kontakte andre kursusudbydere, så jeg måske kunne få en samarbejdspartner. Vilærte på iværksætterkurset, at de microfirmaer, der har samarbejdspartnere, overlever længere.
Det har været utroligt spændende at være til møder med de forskellige. De har også et godt netværk. Så det er rigtigt...Det handler om netværk,netværk, netværk....
Jeg har også via netværk været til et før-fredags-møde og mødte andre selvstændige + forretningsmænd. Det var utroligt sjovt og givende.
Man siger jo også, at det 1. job kan komme via netværk. Det håber jeg på.
Har ellers prøvet andre netværksgrupper, der lever af det, men dette var gratis og derfor var der en anden energi.
Jeg er bare heldig. Folk tager selv andre med og sådan udvider man netværket.
Super godt. |