Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Burgersalg af frivilig org.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med en frivillig organisation har jeg et par spørgsmål, som jeg ville være glad og taknemmelig for at få et svar på.

Sagen er den om det er tilladt at tilberede og sælge burgere på et lokalt kræmmermarked. I følge "bedre vilkår for frivillige foreninger" er det tilladt at sælge og varme pølser - men hvor meget loven kan gradbøjes tør jeg ikke gætte på. Måske nogle har en idé om dette?

• Vi modtager kød fra en landmand - han er godkendt til salg af fødevarer
  • Vi køber salat, agurk, tomat, og burgerboller samt krydderier
  • Vi køber engangshandsker, foliebakker til opbevaring, engangsservietter, grillkul ect. til hvert arrangement - intet af dette opbevares hos os efterfølgende
  • Bøffer formes, steges, brød varmes, dressing proppes i bollen, og sælges direkte

Såfremt at det ikke er muligt at køre "bixen" efter følgende link, gælder følgende så?

• Vi gør som ovenstående
  • Kun forældre med sundhedsfaglig baggrund (vi har en sygeplejeske + sosu) deltager, samt andre forældre der på forhånd har hygiejnekursus
  • Maden laves desuden af unge under 18 = intet hygiejnekursus påkrævet
  • Vi registrerer os i næringsbasen, samt aflægger prøve
  • Under hvert arrangement laver vi egenkontrol, og tjekker bla. kødets temp. med termometer

Som sagt ville jeg være glad hvis i ville komme med jeres synspunkter, samt fortælle om jeg har forstået konceptet rigtigt

På forhånd tak!

KFUM

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)