Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny rengøringsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg skal til at starte en rengøringsfirma.

Jeg har bare det problem, at jeg ikke har prøvet at starte sådan et firma op før. Jeg er på nuværende tidspunkt også selvstændig erhvervsdrivende inden for en anden branche.

Er der nogen der kan fortælle lidt hvad man skal være opmærksom på, når man starter et rengøringsfirma op.

Jeg har sammen med min partner fundet en del store kunder som skal bruge noget kontorrengøring.

Vi tænker på at starte et Aps.

Vi skal finde et forsikringsselskab.

Følgende har jeg lidt problemer med at gennemskue:

Bogføring og økonomi.

Kender I en god måde man kan få dette overstået eller en nem måde man selv kan gøre dette(et billig gennemskueligt program).

Hvilket økonomiske forhold er man nød til at tage højde for, ud over personale og forsikringer, hvis ikke vi har et varelager. Min partner vil stå for kvalitetskontrollen og dialog med medarbejder og kunde, og jeg skal helst stå for papirarbejdet. Min partner har været inden for branchen i mange år, men han har aldrig lavet papirarbejdet.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vejen.

Mvh Fjerbolden

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:19

Hej.

Du kan købe en virksomheds startpakke hos os, hvor vi hjælper dig med etablering af selskabet, rådgiver om valg af forsikringer, opstart af bogføring incl. kontoplan og valg af bogføringssystem, udarbejdelse af forretningsplan og budgetter samt forhandlings oplæg til møde med banken samt rådgivning om alt det andet du også skal være opmærksom på ved start af virksomhed.

Alt sammen for kr. 3.500,- + moms

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Prøv at spørge hos dit rådgivningscenter i kommunen eller hos SKAT.

Eller hvis ikke selv vil...hent nogle forskellige tilbud fra rådgiver/revisor mv.

Eller læg en opgave på freelancer.

Lad være med at tage den "første rådgiver" uden at sammenligne mv.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:52

Tillykke med at du TÆNKER før du starter et rengøringsfirma :-) Så er du allerede flere skridt foran 60-70 % af konkurrenterne indenfor rengøring. Og tillykke med dine kunder i kontorrengøring, det benhård konkurrence for tiden , men en en gang imellem falder der jo noget af :-)

Og så har jeg skrevet 2 blogindlæg fra min blog om rengøring. Jeg håber du kan finde noget inspirerende i dem :

Hvorfor laver jeg rengøring ?

Kære nye rengøringsfirma..

:-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:14

Tak for jeres svar.

Er der nogen love og regler som er meget godt at kende? Og ved I hvordan det fungere med forsikringer, hvis man så løbende får nye kunder. Jeg har siddet og beregnet nogen priser og det kommer til at lægge omkring 210- 250 kr pr time som vi tilbyder kunderne. Er det ikke en rimmelig pris, hvis man skal beregne følgende:

Forsikring, revisor, materiale, medarbejderløn (110,-), feriepenge. Jeg har læst mange indlæg og det virker meget som, at man ikke kan komme længere ned i pris, for ellers taber man simpelthen penge.

Er det normalt når man laver aftale med firmaer at de forudbetaler et måned? 

Som Jimi skrev, så er der mange der går konkurs. Vil du anbefale, at man startede en Aps eller et enkeltmandsfirma?

Har mange tanker der kører rundt i hovedet og en masse uopklaret spørgsmål.

Pft. :D

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)