Så er vores nye side gået live på EasyFlow.dk, og i den forbindelse ville jeg gerne hører jeres vurdering - så hold ikke tilbage med ris, ros og forslag til forbedreringer.
PS: Siden er selvfølgelig lavet i vores eget system.
Æv det er ikke sjovt at skulle skrive, og jeg håber jeg er ene om denne holdning. MEN....
Indrømmet. Jeg brugte mindre end 2 min på sitet. Men jeg manglede overblik og blev allerede forvirret på forsiden. de 2 kasser springer i øjnene og der virker som om jeg skal vælge mellem 2 produkter. Uden helt at vide hvad det egentligt drejer sig om. Jeg havde intet overblik og blev kun mere forvirret om både produkt og dit budskab. Og så er der stavefejl.
Jeg lukkede ned næsten med det samme, og det på trods af at jeg er i målgruppen da jeg selv leder efter web shop løsning.
Håber som sagt at jeg er ene om denne holdning, men jeg har været inde og kigge på MANGE web shop udbydere og jeg ville pænt gå videre til den næste hvis jeg kom forbi easyflow.dk
Tjah er kun en smule enig med #2... Altså jeg mener de to store knapper fungerer meget godt men de øvrige knapper på forsiden, altså "Betil demo" og "Book møde" + de fire links i bunden og de mange fremhævede tekster er en smule overvældende.
Til gengæld skal du ha ros for citatet fra Heino cykler i banneret... smart, og sikkert også effektivt. Du skulle måske overveje at samle nogle flere af disse, og så lave et flashbanner med dem?
Ad) Morten (WideEyes): Det er bestemt godt at du skriver som du gør, vi har lagt en stor indsats i siden og har store forhåbeninger om en web tilværelse som kan tjene os godt. Derfor er det særligt ærgeligt at du hopper af allerede på forsiden. Tanken er at du skal vælge imellem om du ønsker at sælge til erhvervsvirksomheder eller private. Har du nogle ideer til hvordan vi kan kommunikerer dette bedre (Kan vi tillade os at skrive B2C og B2B eller er det for indforstået)? Ellers er vores budskab, at vi er en seriøs aktør indenfor e-handels systemer, med et produkt, der kan hjælpe firmaer helt fra iværksættere til top 500 virksomheder.
Ad) Morten (WebFactory): Jeg er fuldstændig enig, med dig i at det er en lidt overvældende forside, jeg tror at vi prøver at fjerne "Bestil demo" og "Book møde" knapper.
Jeg er glad for at du kan lide Heino citatet, der ligger en del flere under cases. Faktisk var den oprindelige plan, at der ud for citaterne, skulle være et billede af kunden, hvad synes du om denne ide, bliver det for overvældende eller er det lige i øjet.
Håber at der er flere med en mening om vores side, og tips til hvordan vi kan gøre den bedre.
Jeg hedder Hanne og er lige nu på markedet for at finde den optimale shopløsning til mig og min veninde som - SURPRICE - vil sælge produkter til børn. Jeg faldt over Amino.dk - og det er jeg jo vældig glad for. Jeg skal måske tilføje at jeg ikke har interesseret mig for HTML koder og lignende før - så jeg er en ren novice indenfor feltet - I gør mig heldigvis lidt klogere. Men hvorom alting er så faldt jeg netop over Easyflow herinde - og nåede lige at se på jeres gamle hjemmeside og blev meget interesseret. Det tiltaler mig f.eks. meget med billedzoom. Og den pædagogiske tilgang.
Den nye hjemmeside er rimelig nem at finde rundt i - synes måske de to firkanter på forsiden ligner hinanden for meget - og det forvirrer måske lidt. Hvad med at vælge forskellige farver? Og så hedder det under salg til private: HJEMMESIDER DER BLIVER FUNDET - og der tænkte jeg først at de bare var hjemmesider - uden shopløsning altså. Jeg synes der var et bedre overblik over de forskellige funktioner og delelementer i løsningen på den gamle side. Der var sådan en oversigt med små billedsymboler til, hvorfra man kunne klikke videre til mere info om det enkelte element. Det virkede godt fremfor menuen i venstre hjørne som I har nu. Jeg synes også siden skilte sig mere ud fra mængden før - havde et mere individuelt udtryk i forhold til hjemmesiderne hos de andre udbydere. Nu kan jeg jo ikke helt huske alle elementer på den gamle side, men den gule blomst står på nethinden og de små billeder til hver delfunktion. Det er måske fordi jeg skal have tingene serveret meget pædagogisk - og det synes jeg stadig I gør, men på den anden side var der lidt bedre overblik. Synes jeg. I menuen til venstre har I forøvrigt også dobbeltgarderet jer - har I ikke? Man kan trykke på moduler - og også på gennemgang af moduler - men er det ikke det samme man når frem til? Jeg forventede nærmest at jeg ville få mere at vide under GENNEMGANG AF MODULER end jeg havde fået under moduler. Detalje.
Men når det er sagt synes jeg virkelig det ser ud som om I har meget af det jeg søger: brugervenlighed for både mig og kunde, mulighed for supergodt billedmateriale af produkterne og - så vidt jeg forstår - en rimelig frihed for min grafiker? Der er småting jeg mangler i jeres produkt - bl.a. købsknapper i vareoversigten og sådan, men jeg er meget optimistisk og glæder mig til at prøve det af - har bestilt en demo i går.