Solen skinner - og jeg er SKIDE frustreret. I mandags startede vi den nye version af uniquelady.dk op - den kom til at lægge i roden istedet for i /catalog som før og med nogle helt nye URLs.
Men men - google sender stadig besøg til de gamle urls, og er møg langsom til at indeksere de nye - hvad kan jeg gøre for at slette de gamle URLs og putte de nye ind?
Jeg har nu prøvet at lave en robots.txt fil som så blokerer google for adgangen til /catalog - og så vil jeg forsøge at omdirigere google :)
Hej Michelle
Din redirect er forkert, da den svarer med en 302-redirect, den bør svare med 301-redirect.
Du kan selv tjekke det med nogen af de gratis værktøjer til seo som jeg har lavet en liste over. Fx den til http status header check, som p.t. returnerer følgende for din adresse /catalog:
Jeg har nu prøvet at lave en robots.txt fil som så blokerer google for adgangen til /catalog - og så vil jeg forsøge at omdirigere google :)
Det giver ikke nogen mening både at omdirigere Google med en 301 samtidig med at du har en Robots.txt fil som fortæller Google at de ikke må indekserer /catalog.
Du fortæller i bund og grund google at de ikke må crawle siderne som ligger i den undermappe, hvilket jo så også betyder at de ikke finder ud af at du gerne vil fortælle Google at siderne er flyttet til en anden placering. for de vil jo ikke crawle de gamle sider.
Du skal bare nøjes med at lave en 301 redirect fra de gamle til de nye sider og det er det eneste du skal gøre, og så vente på at Google fjerner de gamle sider fra deres indeks.
Ikke for at kaste salt i såret, men lægger man et nyt website på sit domæne UDEN at konsultere en SEO ekspert, så er det forventeligt at sådan noget sker. Webbureauer og hvem der ellers udvikler websites kan man ikke regne med har styr på det, uanset at de burde og uanset hvor gode de gerne selv vil være til det.
Hvis jeg vædede 100 kr hver gang et webbureau sagde de havde styr på launch af et nyt site havde jeg tjent gode penge i dag.
Ikke for at kaste salt i såret, men lægger man et nyt website på sit domæne UDEN at konsultere en SEO ekspert, så er det forventeligt at sådan noget sker. Webbureauer og hvem der ellers udvikler websites kan man ikke regne med har styr på det, uanset at de burde og uanset hvor gode de gerne selv vil være til det.
Hvis jeg vædede 100 kr hver gang et webbureau sagde de havde styr på launch af et nyt site havde jeg tjent gode penge i dag.
:) du får ikke 100kr af mig. Det er måske rigtigt i mange tilfælde, men ikke alle.