Hej alle
Jeg har lige et hurtig spørgsmål. Jeg er den situation hvor jeg skal starte et selskab med min svoger og svigerfar. De har tænkt at vi skal dele selskabet i 3 dvs. jag får 33%. men jeg er lidt bekymret, hvor jeg står henne, når de sammen har den største del. Vil det være bedre hvis jeg har 50%? Hvad er fordele og ulemper med disse? Er der nogen der har erfaring med sådan en situation?
På forhand Tak
Hej jeg vil gerne give lidt råd med på vejen og lad dig ikke skræmme, men skriv dig det bare bag øret 
1. Lav aldrig selskab med familie, og slet ikke svigerfamilie.
2. Hvis du vælger at gøre det, så lav det som du er 100% ejer. Skyldes ejerskabet økonomi, så lav en låneaftale med dem.
4. Indgå aldrig i partnerskaber hvor du har mindre end 51% - med mindre det er fordi du bliver købt ud og får kassen for det, eller hvis du mener at forretningen med f.eks, 33% ejerandel er så god at du ikke kan lade være.
5. Familier bliver ALTID uenige, så du er sikker på at få familien imod dig når og hvis det går galt, det kan ingen kontrakter løse for dig, for forventningen eller holdningerne kan ingen skjule uanset hvad der er aftalt.
6. Skulle du alligevel indgå en aftale, så skal du have din EGEN advokat som rådgiver dig alene og som derved også skal varetage dine interesser i de ting der aftales i en anpartsovernskomst, som er 100% nødvendig. Derudover skal denne advokat også have kompetancerne til at vide noget om vedtægter, så du igen er 100% dækket ind.
7. Tro mig når jeg siger der ikke er nogen grænser for hvor glade alle er og forventningsfulde ved sådanne partnerskaber, men tro mig endnu mere når jeg fortæller dig hvor ødelæggende det kan være for din familie og din fremtid hvis det går galt.
Så min besked er, sørg for at du bruger 5-10.000 på ekstrem kompentent rådgivning INDEN der gøres noget. Du vil aldrig fortryde det.
God vind.