Jeg synes også at du skal beholde dit navn som "moder-firmaet". Mht. udarbejdelse af dit brand vil jeg meget gerne hjælpe. |
Nyt Logo/navn
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Din navn er unikt og skaber billeder, lige så snart man hører eller læser det. Derfor er det utrolig vigtigt, at du er meget opmærksom på, hvilke tanker og forestillinger du gerne vil have, at folk skal få, når dit navn nævnes - det er din identitet og dit brand. Dit brændemærke om du vil. Jeg skriver brændemærke fordi, ordet har lidt af klangen fra det engelske "brand", men også fordi at et sådant vitterligt kan være umuligt at slippe af med igen. Godt hvis det er velplaceret... katastrofalt hvis det er misforstået. Mit råd til dig vil derfor være: Hold endelig fast ved Aeileeng! Og hvis nu dit efternavn er bare halvt så specielt - så skal du også have det med i dine tanker omkring såvel butikkens som tøjmærkets navn. At det er svært at stave til - tjaaa... det var Matinique også i starten;-) Det bedste argument for at du skal holde ved dit rigtige navn, er næsten dit foreslåede alternativ: Lady Birds. De første tanker dette brand sætter i gang hos mig, er følgende: "Bird" i den engelske slangagtige "Ho/dulle" udgave eller "Lady boy/He She" som de kendes fra de rødlygtede kvarterer. Og jeg tror ikke, at det er de billeder, du gerne vil skabe i kundernes billed- og tankestrømme! Så Aeileeng... hvad vil du gerne have, at folk skal tænke på, når de hører dit navn, ser dit logo eller køber dit tøj? Hvad signalerer dit design og hvilken type kunder er din målgruppe? Hvis du fortæller det her i aminotråden eller i en PM til Bettina, David, Marcel eller undertegnede, så vil vi garanteret kunne få Aeileeng til at blomstre i logo, tekst og tanker. Mvh. René |
Hej Aeileeng, Som René skriver så er det vigtigt at dit navn skaber nogle billeder i målgruppens bevidsthed. Dit navn er meget stærkt og det ligger lige til højrebenet at benytte det på en eller anden måde. Men derfor skal man måske også tænke en helt anden retning og prøve virkelig at skille sig ud fra alle tøj designere der benytter deres efternavn eller en blanding af fornavn og efternavn. "Think out of the box" og kig på elementer eller dele ved dit tøj/designstil der kan fortælle historien om dit mærke. Det er historien der hjælper med at sælge mærket. Det er historien der er med til at lave en bedre positionering. Nogle af de elementer kan være en del af navneudviklingen. Den Kreative Bjergbestiger vil meget gerne komme med et forslag på en strategi til udvikling af dit tøjmærke. Hvis du er interesseret kan du se en tidligere opgave jeg har lavet for en anden tøjdesigner - http://www.denkreativebjergbestiger.dk/02-bjerge/cases/lennert-design/mount-lennert-design.aspx Håber du kunne bruge ordene til noget, og du er velkommen til en uforpligtende snak om hvordan vi får din virksomhed på toppen. Med venlig hilsen Daniel Laursen |