Hej derude Jeg har i noget tid puslet med tanken om dele lokaler........Men hvordan ville man i praksis kunne udfører det teknisk og regle mæssigt? Jeg har længe været mavesur over de priser Kbh K er røget op i og føler ikke konkurrencen er fair med ældre erhvervsdrivende - til eksempel koster 50 m2 i rosenborggade 1920 pr. m2 om året! Det lyder måske ikke af meget, men vi snakker om ikke istandsatte lokaler som for ældre (10-20 år gamle) virksomheder kun koster 10% af det? Nye butikker ligger altså med en noget højere udgift. Nu var tanken så: "Kan man finde 50 m2 i Kbh K til 7000 kr. om mdr sammen med 6 andre virksomheder og så have salgsdag een gang om ugen hver?" Altså 24 timer 4x om mdr for 1000 kr - den nye lukkelov, eller mangle på samme åbner vel for denne mulighed? Man kunne så have åbent for fx. tøjsalg, smykker, dippedutter osv i alle 24 timer eller fx. fra 16-24 når folk alligevel har fri? Jeg ved godt, at der allerede finde dele lokaler til fx. kunstnerefællesskaber, men min tanke er jo lidt anderledes - Er det helt tosset eller noger man kunne bygge videre på? |
Jeg kunne sagten forstille mig noget i denne stil:
http://www.amino.dk/lokalebors/butikslokale-udlejes-i-frederiksberg-c-20504