Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der overhovedet et marked?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er netop hjemvendt fra en jordomrejse og har i den periode fået en idé til en virksomhed. Men problemet er, at jeg ikke aner hvordan jeg skal begynde eller om der er et marked for min idé - selvom jeg er ret overbevist om, at det er der.

Jeg har udviklet (på papir) min ide næsten ned til mindste detalje.

Min idé går kort ud på en application til Iphone og Android, som skal virke som en turistinformation der løbende kan opdateres. Der skal være annoncer på applicationen.

Men problemerne er mange:

- Jeg er skolelærer og ved INTET om IT, computerprogrammer, programering osv.

- Jeg har ingen erfaring med virksomheder. - Men jeg har mod på at lære det

- Hvor finder jeg investorer, som er villige til at til at kaste penge i mit projekt? Jeg har spurgt mig omkring og det lyder som det vil koste omkring 200.000 at udvikle den.

- Er der overhovedet et marked for min idé?

Hvem kan lede mig i den rigtige retning.

M

 

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke meget til det område du er inde på, men jeg har ofte brugt www.elance.com til at finde billige firmaer til diverse opgaver (grafisk, programmering, etc). Jeg ved at der er masser af folk der tilbyder programmering til APPS rundt om i verdenen, og jeg har kun gode erfaringer med det. Her kan du få en masse firmaer til at byde på din opgave, men start evt. med en lille opgave indtil du har checket din leverandør

 

Elance kan spare dig for mange penge i forhold til at bruge danske programmører.

 

Held og lykke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Daddy Q:

Kender ikke meget til det område du er inde på, men jeg har ofte brugt www.elance.com til at finde billige firmaer til diverse opgaver (grafisk, programmering, etc). Jeg ved at der er masser af folk der tilbyder programmering til APPS rundt om i verdenen, og jeg har kun gode erfaringer med det. Her kan du få en masse firmaer til at byde på din opgave, men start evt. med en lille opgave indtil du har checket din leverandør.

Hvis jeg skal være helt ærlig, vil jeg ikke anbefale den tilgang. Problemet er ikke elance (kender det ikke, men det kan sikkert sagtens være godt) - problemet er at kaste sig hovedkulds ud i noget, man ikke har forstand på, hverken fra den tekniske (programmeringsmæssige), turistmæssige, brugerflademæssige eller markedsføringsmæssige forstand.

En (klog) investor vil ikke investere 200.000 i en, som ikke har erfaring. Og vælger Mavat at betale pengene selv, er den eneste, der vinder, programmøren, der skal lave opgaven, fordi Mavat ikke har erfaringen til at få app'en til at blive en succes.

Til Mavat: Jeg er ikke ude på at få dig til at miste modet, men derimod at få dig til at prøve en anden tilgang. Du skal som minimum have erfaring med ét (helst flere) af de påkrævede elementer: Turisme, virksomhedsstyring, programmering, brugerflader eller markedsføringnettet. Få dén erfaring (f.eks. som fastansat i et firma), og du er godt på vej. Fastansættelse kan også give dig pengene til at betale en programmør.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)