Du skal ihvertfald arbejde lidt med dine titler. Der er plads til ca. 70 tegn, så man kan ligeså udnytte pladsen. Lav det til en sælgende tekst istedet, så er der flere som klikker på dit link i søgeresultaterne. Hvis du mangler inspiration, så kan du kigge lidt på de sponsorerede links, der dukker frem, når du søger på de ord du gerne selv vil findes på.
Der er plads til ca. 70 tegn, så man kan ligeså udnytte pladsen.
I forlængelse af dette, så har jeg lavet dette lille google meta tool hvor du kan se hvordan dine indtastede meta data vil se ud, når din side bliver fundet på Google. Det er ikke bulletproff, og er egentlig bare noget jeg indbygget i de systemer jeg bruger til mine egne sider.
Der er plads til ca. 70 tegn, så man kan ligeså udnytte pladsen.
I forlængelse af dette, så har jeg lavet dette lille google meta tool hvor du kan se hvordan dine indtastede meta data vil se ud, når din side bliver fundet på Google. Det er ikke bulletproff, og er egentlig bare noget jeg indbygget i de systemer jeg bruger til mine egne sider.
Mener i at selve overskriften på mine indlæg skal være hele 70 ord lange? Det ville da være en irreterende overskrif at kigge på?
Og har i ellers andre gode fifs oppe i ærmet? - sorry, men må desværre også spørge pænt om i vil skære jeres tips ud i pap, da min færden i seo verdenen er begrænset.
- John Bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
Mener i at selve overskriften på mine indlæg skal være hele 70 ord lange? Det ville da være en irreterende overskrif at kigge på?
Og har i ellers andre gode fifs oppe i ærmet? - sorry, men må desværre også spørge pænt om i vil skære jeres tips ud i pap, da min færden i seo verdenen er begrænset.
Hej John,
Installér et SEO-plugin som f.eks. All-in-one-SEO-pack. Den kan styre dine sidetitler og meta descriptions uafhængigt af titlerne på dine indlæg. Et sådan plugin er en absolut nødvendighed til en Wordpress-blog.
Ud fra din side ville jeg starte med følgende hvis jeg var dig:
Installer først et godt seo-addon f.eks All in one SEO eller Headspace2, (førstnævnte er let nemmere at gå til for nybegyndere) Sørg herefter for at skrive gode titles for hvert blogindlæg - gerne med søgeordet først i sætningen
Lav dine tekster længere! Google og andre søgemaskiner elsker tekst, så jo mere unik tekst du laver jo bedre. Husk at benytte dig af autocut eller jumpbreak så du undgår duplicate content (samme indhold på forside og underside)
Installer også kblinker så du automatisk kan lave lidt intern linkbuilding. Det tager lidt tid og sætte op, samt lidt vedligeholdelse, men virker også fantastisk hvis du forstår at bruge det rigtigt.
Af mindre ting der kan have en smule at sige, som du hurtigt kan rette er bla:
Lav en mere logisk URL struktur under "indstillinger > permanente links > egen struktur". Skriv f.eks /%postname% og derefter "gem"
Lige nu er dit blognavn som H1 og overskriften som H2. Sørg for at overskriften bliver lavet om til H1
Se evt. mit blogindlæg med nogle af de wordpress plugins som alle bør kende.