Jeg har modtaget et brev fra Telia for en StofaNet forbindelse jeg havde privat i 2004. De skriver i brevet de har sendt en rykker til mig sidste år, 15-08-05, men da jeg ikke mener jeg har modtaget den, hvem har så bevisbyrden for om rykkeren er sendt til mig? Hvordan er proceduren for at sende rykkere ud? Er det normalt at man kan sende en rykker ud over to år efter man har fået første faktura? Er det overhovedet lovligt? Hvor kan jeg læse mere om hvordan man står som forbruger? Synes det er ret trælse penge man skal af med i denne forbrugstunge måned ![]() Håber I kan hjælpe Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Rykker efter næste to år
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
jeg har selv siddet og kradset penge ind på regninger ligesom den du har fået, bare hos et andet firma. Og de kan kræve deres penge ind, også selvom der er går så lang tid... Det jeg ville gøre, er at brokke mig til dem over regningen, og hvis de slet ikke vil give nogen rabat, så ihvertfald få dem til at fjerne rykkergebyrer, det bør du kunne få dem til. De gider normalt ikke slås over dem hvis du vil betale regningen. |
Hej! Ja..du må nok bide i det sure æble, men prøv dog at handle med dem. /Peter |
![]() |
Æv, ja jeg må hvis bide i det sure æble og betale de penge. Men jeg synes godt nok det er en mærkelig service at sende rykkere flere år efter fakturaen skulle være betalt. Nåhh, jeg må op hesten og tjene lidt de næste par måneder ![]() Men mange tak for de gode råd. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Meget besynderligt at du kalder det mærkeligt service at de rykke for Deres penge! Hvordan i alverden kan du overhoved overveje at klage over dem, når det er dig der er synderen! Men det er måske det du kalder kreativ bjergbestigning? Føj en anløben moral du holder dig! Ravn |
Hvis du læste min besked så skrev jeg som privatperson. Der er vist nogen der har pisset på din sukkermad og det gider jeg ikke bore mere i. Grunden til jeg skrev, det var deres måde at gøre det på, og det synes jeg ikke er særlig god service. Men du må sove godt og jeg håber en god nats søvn gør dig til et gladere menneske. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)