Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - Kupon kode samt fri 1. gangs lev. - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ved der findes flere Magento genier herinde, så kom frit frem.

Jeg har en magento shop hvor jeg skal gøre det muligt at man kan bruge en kupon kode hvor man får kr. 100,- at handle for samt fri fragt ved første bestilling.

Desuden skal kunderne med disse kuponer samles i en bestemt kundegruppe, så jeg kan følge op på dem for at se om de kommer igen o.l.

Skal de evt. flyttes til en "alm" handlende kundegruppe efterfølgende så de ikke står som førstegangs købere mere eller hvordan?

Hvordan sætter man det op, eller hvilket modul skal man have for at det kan virke?

Jeg ser frem til at høre fra jer Magento eksperter - Hurtigst muligt.

Mvh. Jesper Jakobsen

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Jakobsen:

Hej Aminoer.

Jeg ved der findes flere Magento genier herinde, så kom frit frem.

Jeg har en magento shop hvor jeg skal gøre det muligt at man kan bruge en kupon kode hvor man får kr. 100,- at handle for samt fri fragt ved første bestilling.

Desuden skal kunderne med disse kuponer samles i en bestemt kundegruppe, så jeg kan følge op på dem for at se om de kommer igen o.l.

Skal de evt. flyttes til en "alm" handlende kundegruppe efterfølgende så de ikke står som førstegangs købere mere eller hvordan?

Hvordan sætter man det op, eller hvilket modul skal man have for at det kan virke?

Jeg ser frem til at høre fra jer Magento eksperter - Hurtigst muligt.

Mvh. Jesper Jakobsen

Det skulle da ikke være noget problem at klare i en standard magento.

-Har du kigget på price-rules ?

Der kan du både oprette kupon-koden, give 100 kr rabat  og fri fragt, blot med en enkelt regel.

">Denne video kan måske hjælpe dig lidt på vej

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:34
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 19:13

Det skulle da ikke være noget problem at klare i en standard magento.

-Har du kigget på price-rules ?

Der kan du både oprette kupon-koden, give 100 kr rabat  og fri fragt, blot med en enkelt regel.

" title="magento pricerules" target="_blank">Denne video kan måske hjælpe dig lidt på vej

God vind med shoppen!

Hej, og tak for svaret.

Okay video, men jeg synes han springer lidt let henover det.. jeg kunne godt tænke mig en forklaring på hvorfor tingene skal sættes som de bliver!

Umiddelbart ser det ud som om at han laver én kode som så skal gå igen.. koderne skal være unikke fra kunde til kunde, og skal kun kunne bruges én gang.. Hvordan gør man det?

Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 19:17

Rasmus Lindgren:

Som powerhosting skriver kan du bruge prisregler. Hvis du ønsker egentlige gavekort kan du evt. prøve følgende udvidelse:

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Unirgy/extension/751/unirgy_giftcert

Hej Rasmus.

Det ser ud til at det her er noget af det jeg leder efter, da det skal foregå lidt som en slags gavekort med separat kode til hver. Ved du hvor jeg finder en tutorial til opsætning af denne? 

Mvh. Jesper

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:34
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 19:36

Jeg ser på det.. Takker.