Velgørende organisationer må, fordi loven kun gælder for erhvervsvirksomhed. |
Hvorfor må de ??
Først og fremmest skal bøden for overtrædelse være stor. 10.000 pr hændelse fx. (og der eksisterer ikke noget, som et hemmeligt nummer. Hvis teleudbyderen skal udlevere nummeret, så kan de.) Dernæst skal den være tilgængelig - let tilgængelig. De udringningsmaskiner (dialere) som bruges til telemarketing har alle en funktion, hvor man kan paste en række telefonnumre ind, som den aldrig må ringe til. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Hvis ikke de præsenterer sig på stedet, kan jeg personligt finde på at smække røret på – andre kan jeg pille fuldkommen fra hinanden på få sekunder. Jeg gider ikke telefon-sælgere, og det får de også at vide! Det har så også begrænset antallet en del – skønt! Men ja, der er ligeså megen fornuft i denne aftale som i det faktum, at vi skal betale for tandlægen – men ikke lægen, og betale for brillerne – men ikke høreapparaterne. Hvor er forskellen, spørger jeg bare?! |
Glæder mig til overskrifterne: Stor arbejdsløshed blandt telefonsælgere! og Danskerne blandt EU''s mindst stressede. Ekspert vurderer det skyldes de mange konkurser i telemedia-branchen! ![]() Meeen vi ser næppe sådan en lovgivning, det ville jo reelt betyde døden for en hel branche. Jeg så dog gerne en lovgivning der giver mig tilladelse til at sende en regning til sælgeren for spildt arbejdstid, se så ville de nok stoppe med at genere os erhvervsdrivende, med mindre de havde et virkelig seriøst produkt de 100 % mente vi ville være interesseret i. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Og hvad så? For min skyld kan hele den branche dø, eller flyte til Nigeria. Vi har ligeså lidt brug for dem som voldskriminelle og terrorister. |
Jamen der ringer de jo også fra ![]() Jeg bliver for tiden jævnligt kontaktet af dårligt engelsktalende idioter der mener jeg skal køber aktier (eller noget) i firmaer jeg aldrig har hørt om, men som snart bliver en formue værd. Og de fatter bare ikke et nej. Smækker man røret på, så ringer de bare op igen. Om det så er Nigeria eller det hinsides (kommer sælgere i himlen?) de ringer fra, ved jeg ikke, men chikane er det! |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
>kommer sælgere i himlen det må vi håbe! For alle aminoer er sælgere, sidst jeg tjekkede. :) En anden ting er, at det er let nok for alle os, som lever af B2B markedet at være kolde overfor B2C's afsætningsmuligheder. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Du skal ikke ligge på - jeg har lade mig fortælle at de ringer op via en computer som bare står og ringer "random". computeren kan ikke ligge røret på igen hvilket vil sige at du kan vende hele situationen og blive til total gene for dem - lad røret ligge ved siden at telefonen og tag på arbejde :) |