Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google beregning af et domænes alder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået så ser Google på et domænes alder. Desto ældre desto bedre troværdig = bedre ranking.

Hvad sker der hvis jeg køber et domæne som lige er udløbet? Vil jeg overtage domænets alder hvis jeg skynder mig at uploade noget indhold, ingen Google opdager det er væk eller slår Google op hos f.eks. DK-hostmaster for at se hvor gammelt domænet er, så vi reelt starter forfra?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan de gør det med danske domæner, men Google kigger både på hvornår det blev oprettet, hvor lang tid der er oprettet for (om der er betalt forud) samt hvor gammelt det indhold der ligger på siden er.

Når et domæne skifter ejer så vil indholdet jo også skifte og derved mange af de links der findes til det vil så ikke virke. Derfor skal man huske at tjekke hvor mange backlinks der findes og håndtere disse med 301-redirect.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er snart nogle år siden Google begyndte at resette danske domænes værdi, når det skifter ejer. Kort tid efter overtagelsen kan man godt opleve en værdi, men den forsvinder hurtigt.

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have værdien fra et købt domæne skal du overtage det inden det udløber, og have en aftale med tidligere ejer om at der ikke laves et "formelt" ejerskifte.

Det er dog ikke en nem ting at finde disse domæner og lave den slags aftaler så brug din energi på link building til dit nye site istedet. Generelt skal du undgå smutveje da det ofte kan bære negative ting med sig.

Lav det ordenlig, og lav det ordenligt fra starten af.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)