Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iphone 4. Steve Jobs annoncere lige nu til pressekonferrence!

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Jeg har lige fået besked fra 3 Mobil idag og de er ikke sikre på at der kommer affiliate afregning på iPhone 4 hos dem overhovedet. Det er lidt skidt når nu jeg har skrevet en nyhed om at man kan reservere iPhone 4 hos 3 allerede nu og linker til reservations siden. Så får 3 bare en masse gratis kunder Sad

Fik samme besked. De har nok vurderet, at de kan sælge rigeligt telefoner med deres eksisterende buzz. Og så kan jeg godt se logikken i, at de venter lidt med affiliateafregning. De har måske også fået så mange leads fra den sign-up side, at de sparer det væk.

Men mooon ikke det bliver muilgt alligevel.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:02

Ved du hvilke andre selskaber som kommer til at sælge den?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:06

Jeg tror ikke der bliver afregning. Tror ikke de forskellige selskaber tjener ret mange penge på den telefon, da den sikkert er utrolig dyr i licens / indkøbspris.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 22:07

Nicolaj Thomasen:

Ved du hvilke andre selskaber som kommer til at sælge den?

Så vidt jeg er orienteret har Apple ikke indgået eksklusivaftaler i Danmark denne gang. I England var der også en eksklusivaftale da iPhone 3G blev lanceret, hvor kun O2 måtte sælge den. På samme måde havde Telia en lignende aftale i Danmark.

Med iPhone 4G har flere engelske selskaber meldt ud, at de sælger den fra release (sidst i juni), og der er således al mulig grund til at tro, at iPhone 4 havner hos 3, Telia, BiBoB, Telenor, Telmore, CallMe og TDC simultant.

Der har heller ikke været snak om eksklusivaftaler forud for release, som det var tilfældet med Telia og iPhone 3G. Tværtimod har både Telmore og BiBoB meldt ud (i en anden sammenhæng), at de snart begynder at tilbyde MicroSIM-kort. Godt nok til iPad, men jeg mener godt det kan tolkes som udtryk for, at de også får iPhone 4 på hylderne når den lanceres.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:08

Simon:

Jeg tror ikke der bliver afregning. Tror ikke de forskellige selskaber tjener ret mange penge på den telefon, da den sikkert er utrolig dyr i licens / indkøbspris.

Med et abonnement til omkring 500 kr. om måneden, så er indkøbsprisen hurtigt tjent ind.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 22:12

@BZR
Det blev jeg så glad for at høre.. Det er selvfølgelig ikke til at vide om det kan have noget på sig, men hvis det har.. Det ville være så fantastisk!

Nu er jeg godt nok Apple sucker.. Men den nye iPhone virker fantastisk!

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

BZR:

Nicolaj Thomasen:
Jeg har lige fået besked fra 3 Mobil idag og de er ikke sikre på at der kommer affiliate afregning på iPhone 4 hos dem overhovedet. Det er lidt skidt når nu jeg har skrevet en nyhed om at man kan reservere iPhone 4 hos 3 allerede nu og linker til reservations siden. Så får 3 bare en masse gratis kunder Sad

Fik samme besked. De har nok vurderet, at de kan sælge rigeligt telefoner med deres eksisterende buzz. Og så kan jeg godt se logikken i, at de venter lidt med affiliateafregning. De har måske også fået så mange leads fra den sign-up side, at de sparer det væk.

Men mooon ikke det bliver muilgt alligevel.

Ja, det er tyndt når de ikke vil betale - Er sikker på at de nok skal lave penge på den, de kunne evt sætte kommission lavere hvis de ikke tjener nær så meget

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 23:01

Det er rigtigt, at Apple tjener rigtig mange penge på iPhones. Faktisk peger nogle eksperter på, at indtjeningen på iPhones er så stor, at Apple har været i stand til at finansiere prisfald på deres MacBook Pro-serie, uden at tabe penge på bundlinjen.

Jeg ved ikke hvad danske teleselskaber tjener på en iPhone. Men jeg ved hvorfor AT&T elsker deres eksklusivaftale med Apple i USA:

To better illustrate the growing Apple addiction at AT&T, let’s go back to AT&T’s fourth-quarter 2008 results. During that three-month period nearly 1.9 million 3G iPhones were activated, and 40 percent of them, or about 760,000, were new to AT&T. In other words, 36 percent of AT&T’s new customers signed up because of the iPhone.

From a revenue perspective, during the first quarter of 2009, the average iPhone user gave AT&T about $94.74 a month vs. an average postpaid AT&T customer, who spends about $59.21 a month with the company. (Actually if you took all iPhone monthly subscriptions out of the equation, that number would be even lower.) At $94.74 each, the 640,000 net new subscribers bring in about $60 million a month in additional revenues for AT&T. Given how drastically AT&T’s landline and business voice sales are tanking, it makes sense why AT&T is so desperately stuck on the iPhone.

Kilde: Gigaom

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:04

Vildt nok, der er sgu penge i skidtet Smile

Fra 6000
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:51

Nillerrune:

Ja, det er tyndt når de ikke vil betale - Er sikker på at de nok skal lave penge på den, de kunne evt sætte kommission lavere hvis de ikke tjener nær så meget

Det burde at kunne betale sig for dem at lave en affiliate løsning ligesom med 3gs versionen. Mon ikke de ser hvor mange telefoner de kan få solgt de første måneder, også så derefter sætter en affiliate model op?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)