Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor grimt kan det blive?

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

Fashion-Seller
Jov, iværksætterkurser, væksthuse osv., osv. findes. Disse steder har ofte en genneralisering som udgangspunkt og tar ikke højde for den individuelles situartion.
Men ville det ikke være fantastisk, hvis man som nystartende ivæksætter fik en garvede i vedkommendes brance som mentor med på sit project, sideløbende med alm rådgivning om opstart. Jeg kunne f.eks, forstille mig en klippekort eller i en tidsperiodordning, hvor man ville kunne bruge amino-eksperter til netop sit personlige-project. Det kunne forgå via nettet i sit eget lukket forum.

Hvor skal Amino så tjene penge? Skal disse Amino eksperter arbejde gratis?

Der er flere af eksperterne, som koster fra 2.000-5.000 kr i timen. F.eks 10 timers arbejde ville betyde en regning på 10.000-50.000 kr til en iværksætter... Dertil kommer Aminos fortjeneste.
Hvor er fidusen lige i det? Ja sorry jeg spørger?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 02:59

Martin Thorborg
Nu er jeg godt nok, ved at være træt, og det er langt tid over min sengetid. Tror lige jeg vil sove lidt og så vende tilbage i morgen. Men jeg er da glad for, at du er kommet på banen og ser tråden.
Jeg har sikkert ikke den geniale løsning på mony-making, men vil da gerne komme med nogle bud, når jeg har gået lidt i tænkeboks.

Fashion-Seller
Vender tilbage til dig i morgen.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:00

Hulahoppigen:

Ballancen mellem udgifter og indtægter er ikke nem, og jeg ved da også det har været et spring for jer at ansætte flere folk, kombineret med det boom af reklamer der er kommet til og som sikkert har været nødvendigt. Så vidt jeg husker gik det meget stærkt, med udviddelsen af flere folk på en gang.
Det jeg tænker er, at opskriften  og brugerbetalingen på Amino kunne være taklet anderledes. F.eks har jeg tidligere nævnt her i tråden at service, ydelser og rabatordninger kunne erstate nogle af reklamerne. Jeg har ikke en fiks og færdig løsning, men er sikker på, der kan udtænkes alternativer, som kunne erstatte nogen af reklameindtægterne.

Kære Hulahoppige

Til Plus Medlemmer har vi rabatter, vi har ekstra service og mange ekstra ydelser.
Hvilke syntes du vi har overset?
Der kan helt sikkert udtænkes alternativer, men du skal huske på at alt tager tid at lave, at vedligeholde og servicere.

Vi er super lydhør, så øs ud :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 03:08

Magnus Havgry:
Husk på at dette er et forum, og det derfor virker mere naturligt at give sin mening til kende - det kan da kun være positivt? Og så bliver de mødt med en holdning om, at så længe det er en god forretning for ejerne, gør de fuldstændigt som det passer dem og at al kritik er respektløst. WTF?

Yes

Helt enig.... Og jeg er sådan set også overbevist om at Amino tjener flere penge på de ikke-betalende brugere, da det jo kun er dem der ser reklamerne. Så jeg synes faktisk det er respektløst, at afvise deres meninger og indvendinger blot fordi de ikke betaler for deres profil.... Hvis det handler om hvem der bidrager med mest til Aminos bundlinje er det nok nærmere "plusserne", der burde "put up or shut up".

http://www.amino.dk/forums/p/91403/596520.aspx#596520

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 03:24

Martin Thorborg:
Vi er super lydhør, så øs ud :-)

Jamen tager I nok for jeres reklameplads? Har hørt at B&O engang vendte et truende underskud til overskud ved at hæve deres priser.

Indfør mikrobetaling.... Jeg er f.eks. ikke interesseret i et plus-medlemskab. Men jeg ville sandsynligvis være interesseret i at betale for de enkelte ydelser, på behovsbasis. Muligheden for at kunne udnytte signaturpladsen i ens profil bedre er jeg sikker på der er mange, der ville betale for, hvis de bare kunne nøjes med det.

Udnyt den "real estate" i har, istedet for bare at udpine en del af den. F.eks. undrer det mig helt vildt, at sektionen for private beskeder er stort set fri for reklamer. Nu ved jeg ikke hvor mange private beskeder der sendes herinde om dagen, men det er nok ikke et ubetydeligt antal. Så hvorfor er der ikke et topbanner og evt. et sidebanner på de sider? Det er nok ikke den reklameplads med størst indtjeningspotentiale. Men hvis man prissætter den i samme nabolag som en ROP-annonce kan man uden tvivl hente en ganske fornuftig skilling.

Har I brug for flere forslag må I endeligt sige til.... Jeg kan sikkert finde på mange flere ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:30

Fama:

Jamen tager I nok for jeres reklameplads? Har hørt at B&O engang vendte et truende underskud til overskud ved at hæve deres priser.

Reklame markedet bløder... At hæve priserne i disse tider er da det rene selvmord!

Fama:

Indfør mikrobetaling.... Jeg er f.eks. ikke interesseret i et plus-medlemskab. Men jeg ville sandsynligvis være interesseret i at betale for de enkelte ydelser, på behovsbasis. Muligheden for at kunne udnytte signaturpladsen i ens profil bedre er jeg sikker på der er mange, der ville betale for, hvis de bare kunne nøjes med det.

Det er vel et spørgsmål om omkostninger... Det koster at udvikle + hver transaktion koster. Så giver det intet mærkbart, så er det vel ik værd at gå efter pt...

Fama:

Udnyt den "real estate" i har, istedet for bare at udpine en del af den. F.eks. undrer det mig helt vildt, at sektionen for private beskeder er stort set fri for reklamer. Nu ved jeg ikke hvor mange private beskeder der sendes herinde om dagen, men det er nok ikke et ubetydeligt antal. Så hvorfor er der ikke et topbanner og evt. et sidebanner på de sider? Det er nok ikke den reklameplads med størst indtjeningspotentiale. Men hvis man prissætter den i samme nabolag som en ROP-annonce kan man uden tvivl hente en ganske fornuftig skilling.

Så forslaget til at slippe af med 1 reklame er at oprette 2 nye?
Der fik du mig til at smile hehe

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 03:47

Fashion-Seller:
Reklame markedet bløder... At hæve priserne i disse tider er da det rene selvmord!

Det var også mest et spørgsmål - jeg aner ikke hvad Amino tager for deres bannerplads. Men bannerpladsen herinde er jo ret attraktiv, så man bør også prissætte den herefter - for de relevante virksomheder er amino.dk jo nok DK's mest interessante kommunikationskanal (ihvertfald et sted i top 5). Så prissætter man ikke herefter er det jo et oplagt sted, at kigge på forbedringer. Men jeg ved som sagt ikke hvordan man prissætter, så tag det mere som et spørgsmål end en direkte opfordring til handling.

Fashion-Seller:
Det er vel et spørgsmål om omkostninger... Det koster at udvikle + hver transaktion koster. Så giver det intet mærkbart, så er det vel ik værd at gå efter pt...

Man skal bruge penge for at tjene penge ;)

Og så mindes jeg at Thorborg flere gange har understreget, at de bruge mange ressourcer på udvikling... Så om ikke andet kan de jo omdirigere nogle af de ressourcer til det område.... Under alle omstændigheder mener jeg ikke det er en relevant indvending - et profitabelt website er ikke gratis, at få op at køre.

Fashion-Seller:
Så forslaget til at slippe af med 1 reklame er at oprette 2 nye?
Der fik du mig til at smile hehe

Hæ hæ.... Jamen der er skam værre ting end at bringe smil frem på folks læber her en tidlig morgen Geeked

Men bortset fra det... Så har min indvending aldrig været at Amino har for mange reklamer eller at de ikke skal udnytte deres reklameplads aggressivt. Tværtimod - jeg elsker reklamer Big Smile Det handler bare om hvordan man løser opgaven, og epn.dk-reklamen synes jeg klart er en ommer. Så jeg mener ikke der er nogen selvmodsigelse i det jeg skriver - som sagt er mit mål ikke at få færre reklamer.

Vil du være med?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:18

Fashion-Seller
En start pakke for iværksætter kunne indeholde alle de obligatorisk ting gratis og eksperthjælpen kunne man så betale for. Det ville for øvrigt være et godt alternativ til de eksisterende iværksætterkurser og en måde at fange nye bruger for Amino på. Nogen ville nemlig nok vælge at få hjælpen, når behovet er der, frem for at bruge tiden sammenlagt på et kursus.
Det prisleje du nævner finder jeg helt hen i hampen, for jeg sikker på at der sidder nogen med viden på Amino, der vil stille sig tilfreds med langt mindre beløb og anden aftale. F.eks. kunne eksperten blive samarbejdspartner med Amino og få amino+ gratis til gengæld og optjene poieng som gav rabat/gratis adgang til messer og fordrag. Eller de kunne tjene en hvis procentdel af det beløb den nye ivæksætter betalte for eksperthjælpen, så amino og eksperten delte. Her tænker jeg på et symbolsk beløb og ikke i kategorien privat arbejdsmarkede/fordragsnivue.

Martin Thorborg
Jeg ved godt, at der er mange penge at hente på reklamer og at det ikke er så ligetil at finde alternativer til dem. Udvikling koster og det tar sin tid før tingene bliver rentabel.
Men kunne prioteringen ikke være, at ens målsætning hed, der er en grænse, når det går for meget ud over brugervenlighedden på sitet? Det handler vel i bund og rund om prioteringen.

Her er lidt af de ting jeg har tænkt på og som jeg tidligere har nævnt i tråden, samt et par nye:
1. Startpakke for nye iværksættere.
2. Metorordning for nye ivæksættere eller dem der har behov for dette. Individuel og personlig rådgivning.
3. Samarbejdsparner med poieng system til f.eks. rabatordninger.
4. Netværksgrupper geografisk/fagligt.
5. Fyraftensmøder, f.eks. fordrag og virksomhedsbesøg.
6. Kurser kunne lægges ind under Amino.

Man kunne også opdele Aminos servicer, ydelser og aktiviteter med individuel brugerbetaling, sådan at man købte efter behov og ikke en samlet pakke. Men måske det kommer...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)