Jeg tror at du skal være meget specifik med at spørge dig selv hvad er det lige præcis du kan, som virksomheden ikke kan få gratis af folk der har erfaring med den slags, eksempelvis hos danske ambassader og andre handelsrepræsentationer i regionen?
Forstår du kunderne bedre?
Forstår du forretningskulturen bedre?
Hvad er det for et netværk du har, og hvor relevant er det specifikt for virksomheder? Er det advokater, lokale erhvervsledere, politikere, journalister osv?
Er det outsourcing eller eksport du kan hjælpe med?
Er det små eller store virksomheder du vil arbejde med?
Kender du alle brancher, eller er der nogen du ved mere om end andre?
For at blive taget seriøst skal du være meget specifik i forhold til præcis hvad du kan tilbyde en virksomhed. Du har ikke meget troværdighed hvis du vil hjælpe alle, med alt, i hele Asien. Hvert land har sine unikke problemstillinger og risikoprofil, og forskellige brancher har meget forskellige vilkår i det samme land.
Jeg er ikke i tvivl om at det er en god idé, og jeg studerer selv international business for at komme til at arbejde med noget der ligner :)