Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes I om min idé?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har en idé, men er i tvivl om det vil blive til en succes. 
Har tænkt mig at hjælpe danske virksomheder med at udbrede deres markedsføring og hjælpe outsourcing i asien, idet jeg har mange gode forbindelser, hvilket betyder at jeg kan garantere succes for virksomhederne.

Men er stadig i tvivl, om den er god nok, og hvor jeg skal starte henne.
Hvad synes I, og kan I give nogle hints til, hvor man kan starte henne? 

Mvh.

Kim

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan garantere dine kunder succes, så er din virksomhed en sikker succes.

Men kan du nu også det?Smile

Fra København
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du kan garantere for succes, så er det bare med at få skudt din idé igang ! :)

Kan du beskrive lidt nærmere hvad du mener med at "udbrede deres markedsføring" , og hvordan du vil gøre dette ?

 

 

Skræddersyede jakkesæt og skjorter til priser hvor alle kan være med. Skræddersyet luksus!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Long Nguyen:
Men er stadig i tvivl, om den er god nok, og hvor jeg skal starte henne.
Hvad synes I, og kan I give nogle hints til, hvor man kan starte henne? 

 

Tja... Det er vel oplagt, at du tager dig selv ind som første kunde - så er din virksomhed jo garanteret succés ;)

 

Men bortset fra det, så prøv at kigge ind på de forskellige iværksætter sites - Amino kan du uden tvivl finde nogle interessante indlæg. Men derudover er der også startvaekst.dk og andre gode sites, med en masse informationer - bl.a. om forretningsplaner osv.

Så start med at læse på lektien...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jacobsen:

Ja hvis du kan garantere for succes, så er det bare med at få skudt din idé igang ! :)

Kan du beskrive lidt nærmere hvad du mener med at "udbrede deres markedsføring" , og hvordan du vil gøre dette ?

Hej Martin. :)

Det jeg mener med at "udbrede deres markedsføring" er, at forøge virksomhedernes omsætning og salg. Mit primære fokus er selvfølgelig virksomhederne, hvor jeg vil prøve at forstå virksomhedernes behov, produkter og hvilke typer kunder, virksomhederne vil sælge deres produkter til.

For at kunne gøre dette, vil jeg via mine forbindelser i asien og undersøgelser i markedet skabe en liste over de interesserede kunder jeg har fundet, og præsentere det for virksomhederne. Er de tilfredse med de fundne kunder, er det en handel. Jeg vil selvfølgelig informere virksomhederne om fremtidige kunder, så jeg hele tiden holder gang i deres vækst i omsætning.

Hvordan lyder det?

Fra København
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, hvem er din målgruppe? 

Mener du at du vil finde asiatiske kunder til danske virksomheder, samtidig med at hjælpe danske virksomheder med at outsource til Asien?

 

Altså man vil jo altid gerne have kunder, men det lyder lidt spinkelt mht markedsføringsdelen. Men jeg kunne da godt være interesseret i at høre hvilke kontakter du har når det kommer til tekstil og læder?

skriv evt til mig på mbj(at)qualitysuitsou.com

Skræddersyede jakkesæt og skjorter til priser hvor alle kan være med. Skræddersyet luksus!

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jacobsen:

Hmm, hvem er din målgruppe? 

Hej Martin.

Min målgruppe er stort set bredt, idet jeg kigger på hvad virksomheden kan tilbyde, og vurderer om det er noget der kan forøge væksten for virksomheden i Asien. Hvis det har en interesse for det asiatiske marked selvfølgelig.

Det kan godt være at det er spinkelt, men jeg har en vision om, hvad jeg vil gøre for de danske virksomheder.
Idet der er så stort indbyggertal i Asien og der er mangel på mange forskellige typer ressourcer (f.eks. Kina og Vietnam) er der stort set kun tale om en betydelig stor vækst for virksomhederne herhjemme, hvis man har forbindelserne iorden. 

Martin Jacobsen:

Men jeg kunne da godt være interesseret i at høre hvilke kontakter du har når det kommer til tekstil og læder?

skriv evt til mig på mbj(at)qualitysuitsou.com

Jo da...sender lige en mail om yderligere detaljer.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du skal være meget specifik med at spørge dig selv hvad er det lige præcis du kan, som virksomheden ikke kan få gratis af folk der har erfaring med den slags, eksempelvis hos danske ambassader og andre handelsrepræsentationer i regionen?

Forstår du kunderne bedre?

Forstår du forretningskulturen bedre?

Hvad er det for et netværk du har, og hvor relevant er det specifikt for virksomheder? Er det advokater, lokale erhvervsledere, politikere, journalister osv?

Er det outsourcing eller eksport du kan hjælpe med?

Er det små eller store virksomheder du vil arbejde med?

Kender du alle brancher, eller er der nogen du ved mere om end andre?

 

For at blive taget seriøst skal du være meget specifik i forhold til præcis hvad du kan tilbyde en virksomhed. Du har ikke meget troværdighed hvis du vil hjælpe alle, med alt, i hele Asien. Hvert land har sine unikke problemstillinger og risikoprofil, og forskellige brancher har meget forskellige vilkår i det samme land.

Jeg er ikke i tvivl om at det er en god idé, og jeg studerer selv international business for at komme til at arbejde med noget der ligner :)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Long

Det lyder spændende, men som det er beskrevet, så synes jeg det er vigtigt du er mere specifikt med dit produkt. Du må sætte dig ned og finde ud af, hvad det er, at du/din virksomhed rent faktisk kan tilbyde virksomhederne i Danmark?

Et par eksempler du kan overveje...

- Er det partner research du kan tilbyde? Sælger du udelukkende kontaktoplysninger, eller hjælper du også med opstarten af samarbejdet.

- Kan I tilbyde markedsundersøgelse i forbindelse med hvis virksomheder i Danmark ønsker ekspansion til f.eks. Vietnam?

- Kan i også rådgive i forbindelse med etablering af underafdeling i Asien, herunder ansøgning om oprettelse af virksomhed, rådgive i skatteregler, kultur og marked?

- Kan du/I stå som kontaktperson/agent i forbindelse med outsourcing for projekter i Asien?

- Kan du/I hjælpe med kvalitetskontrol af produkter i forbindelse import / produktion i Asien?

- Hvilke brancher er Jeres service rettet i mod?

Jo mere specifikt I er omkring Jeres service, des lettere er det for Jer at markedsføre Jer og sælge Jeres ydelser til kunder.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tanke...

Det kunne måske også være interessant hvis du fandt virksomheder i danmark der producerede et produkt/ydelse som der er mangel på i Asien. Herefter kunne du tilbyde virksomheden at øge deres omsætning ved at inddrage det Asiatiske marked. Så kunne du jo evt. kræve en del af den øgede indtjening som betaling.

Hvis virksomheden aldrig havde tænkt sig at inddrage det Asiatiske marked i deres forretningsstrategi, er det jo en "win-win-situation", eller hvad man nu skal kalde det :-)

mvh. Mathias

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)