Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gadesalg

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg har tit tænkt på, hvorfor i al verden man næsten kun ser folk sælger brændte mandler på gaden, hvorfor sælger folk ikke noget andet? f.eks. is når det er så dejligt vejr, eller sandwich, eller noget andet som lige er til hånden. I stedet ser man 2-3 boder med brændte mandler på en gang. Er der nogle lov krav omkring det, eller hvordan er det? ved godt at man skal søge tilladelse af politiet til et plads, men jeg tænker på ting man sælger?

Lige nogle tanker fra :)

Kenan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:29

Kenan Corbo:

Hej alle sammen!

Jeg har tit tænkt på, hvorfor i al verden man næsten kun ser folk sælger brændte mandler på gaden, hvorfor sælger folk ikke noget andet? f.eks. is når det er så dejligt vejr, eller sandwich, eller noget andet som lige er til hånden. I stedet ser man 2-3 boder med brændte mandler på en gang. Er der nogle lov krav omkring det, eller hvordan er det? ved godt at man skal søge tilladelse af politiet til et plads, men jeg tænker på ting man sælger?

Kenan

Fødevarelovgivningen er sammen med tilladelserne en af de helt store stoppere..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er da også diverse pølsevogne mm rundt omkring... Men is kræver jo køling, og det er altså svært at håndtere i en vogn eller en bod. Dertil kommer, at det ik må tø op og fyses igen...

Og sandwiches fra en bod? Ej ellers tak du, så kan jeg skisme godt bruge 10 min mere på det, og gå ind i en butik, og få en frisklavet med friske råvarer!

Så det er nok de praktiske ting, som gør det umuligt at sælge meget andet end brændte mandler + problemer med tilladelsen til de andre ting.

MVH
Åska Smykker

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:33

Lagersalg123 - JEN:

Kenan Corbo:

Hej alle sammen!

Kenan

Fødevarelovgivningen er sammen med tilladelserne en af de helt store stoppere..

Så det er forbudt? til en hvis grænse, ved du det? Så det jo derfor at der ikke er andet end brændte mandler hehe

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:39

Kenan Corbo:
Så det er forbudt? til en hvis grænse, ved du det? Så det jo derfor at der ikke er andet end brændte mandler hehe

Det er totalt forbudt hvis man ikke har de fornødne tilladelser, og ellers synes jeg Fashion på glimrende vis forklarer nogle af udfordringerne i tingene.

Jeg fik f.eks. sidste år ok for en is-trailer på Nørrebro med udenoms siddepladser, og da der ikke er mere end 2 der sælger vaffelis på ydre Nørrebro mente jeg det var cool, men da der ikke var nogen der ville være med, så opgav jeg det, da min tid ikke skal bruges som issælger :) Men ville ellers være perfekt med is osv om sommeren og andre ting om vinteren..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:42

Fashion-Seller:

Der er da også diverse pølsevogne mm rundt omkring... Men is kræver jo køling, og det er altså svært at håndtere i en vogn eller en bod. Dertil kommer, at det ik må tø op og fyses igen...

Og sandwiches fra en bod? Ej ellers tak du, så kan jeg skisme godt bruge 10 min mere på det, og gå ind i en butik, og få en frisklavet med friske råvarer!

Så det er nok de praktiske ting, som gør det umuligt at sælge meget andet end brændte mandler + problemer med tilladelsen til de andre ting.

MVH
Åska Smykker

Har desværre udtrykket mig forkert hvad angår "boden" jeg tænker nemlig på en pølsevogn eller hvad i al verden man skal kalde dem, det har jeg f.eks. set med kebab flere steder. Man kan da sagtens få frisklavet sandwiches med friske råvare selvom du får den fra en vogn? Fordelen er at den jo bliver sat på gågaden, så kommer folk til at tænke på når de går forbi.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:46

Lagersalg123 - JEN:

Kenan Corbo:

Det er totalt forbudt hvis man ikke har de fornødne tilladelser, og ellers synes jeg Fashion på glimrende vis forklarer nogle af udfordringerne i tingene.

Jeg fik f.eks. sidste år ok for en is-trailer på Nørrebro med udenoms siddepladser, og da der ikke er mere end 2 der sælger vaffelis på ydre Nørrebro mente jeg det var cool, men da der ikke var nogen der ville være med, så opgav jeg det, da min tid ikke skal bruges som issælger :) Men ville ellers være perfekt med is osv om sommeren og andre ting om vinteren..

Jo jeg ved godt det forbudt uden tilladelser, men tænkte da om det var muligt eller om det var helt forbudt, siden man kun ser brændte mandler blive solgt, ja okai her er der så også en pølsevogn, havde jeg glemt. Har heller ikke selv tænkt mig at gå i krig med det, men tænkte bare på mulighederne.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:50

Kenan Corbo:
Har desværre udtrykket mig forkert hvad angår "boden" jeg tænker nemlig på en pølsevogn eller hvad i al verden man skal kalde dem, det har jeg f.eks. set med kebab flere steder. Man kan da sagtens få frisklavet sandwiches med friske råvare selvom du får den fra en vogn? Fordelen er at den jo bliver sat på gågaden, så kommer folk til at tænke på når de går forbi.

Du tænker nok på en salgstrailer og der er der store muligheder. Du skal dog, hvis den ikke indeholder toilet, have en aftale med en fødevaregodkendt virksomhed i umiddelbar nærhed om anvendelse af deres personaletoilet i din åbningstid, et offentligt toilet på MacD kan således ikke bruges.

Prisen jeg skulle give var ca. 42.000 + moms og det var en rimelig fornuftig pris i forhold til budgettet for en spritny trailer indrettet med varmt/koldtvand og hylder/borde. Kølediske kan man få gratis hos leverandørerne.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:50

Kenan Corbo:

Problemet ved sådan en vogn er jo, at den ødelægger facadesalget for butikkerne... Dvs dem som betaler en formue for en gågade placering, ik kan udnytte deres facade salg. Og det er jo butikkerne, som lokker folk i gaden...

Desuden er det svært at holde især is kolde om sommeren, hvis temperaturen overstiger xx grader. Det skyldes at solen bager ned på vognen... Og det er fødevare myndighederne meget obs på!

Og får du ik en god placering på gågaden, så er sådan en vogn totalt uinteressant for dig... Så der er mange ting, som spiller ind...

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:55

Fashion-Seller:

Kenan Corbo:

Problemet ved sådan en vogn er jo, at den ødelægger facadesalget for butikkerne... Dvs dem som betaler en formue for en gågade placering, ik kan udnytte deres facade salg. Og det er jo butikkerne, som lokker folk i gaden...

Desuden er det svært at holde især is kolde om sommeren, hvis temperaturen overstiger xx grader. Det skyldes at solen bager ned på vognen... Og det er fødevare myndighederne meget obs på!

Og får du ik en god placering på gågaden, så er sådan en vogn totalt uinteressant for dig... Så der er mange ting, som spiller ind...

Så kan jeg sku godt forstå at folk holder sig til brændte mandler, det kræver vidst ikke ligeså meget. Men jeg tænkte sku på det, fordi man ser jo en masse der sælger brændte mandler, men ikke noget andet, men det jo så grunden :) Havde bare tænkt, hvorfor i al verden ikke finder noget andet, så man ikke skal konkurrer. Men det ville egenligt også se grimt ud med en masse boder, trailer osv.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)