Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i praksis ved personligt ejet virksomhed ud fra almindelige personskatteregler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er usikker på om jeg gør det rigtigt nu i forhold til skat.

Jeg driver nu en personlig ejet virksomhed der levere momsfrie sundhedsydelser ved siden af mit almindelige job. Jeg har svingende indtjening og tjener mindre end 10.000 årligt, så for nemheds skyld indberetter jeg indtjeningen i årsopgørelsen og betaler efterfølgende restskat af indtjeningen. Da det er meget svingende indtjening har jeg ikke registreret indtjeningen i forskudsopgørelsen.

Der er meget få udgifter forbundet med virksomheden, så jeg indberetter ikke nogle fradrag selvom jeg måske kunne. Jeg har tænkt at det ikke har været arbejdstiden værd.

Skal jeg gøre det på en anden måde? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Hej!

Umiddelbart synes jeg ikke, beløbene taget i betragtning.

Må være godt nok, som du gør.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:52

Måske kommer du til at betale multimedieskat og i så fald vil det være rimeligt i hvert fald at trække udgifter til mobiltelefon mv. fra.

Jeg synes, du skal investere 129 kr. i Bogen om fradrag som e-bog. Den er hurtig læst, så det er en god sommerferieopgave at finde ud af, hvor meget du snyder dig selv for og om det kan betale sig at gøre noget ved det.

http://bogenom.dk/fradrag

Dbh
Anette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Hej

Til de stillede spørgsmål er der faktisk en ganske udmærket og gratis indgangsvinkel til såvel skatteforhold, momsforhold og fradrag m.v..

Se dette på skat.dk  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=348575

Her er der flere menuer og indgange til forskellige områder indenfor skat som selvstændig.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)