Jeg vil rigtig gerne have jeres feedback på den nyåbnede webshopPurify.dk.
Det er en lille shop der foreløbig sælger ét særligt kosttilskud mod uren hud. Udfordringen ved at sælge denne type produkt er at man iflg loven ikke må anprise kosttilskud uden videnskabeligt belæg. Dermed må vi reelt ikke skrive direkte at det her produkt har en effekt på uren hud, uanset om vi gennem erfaring er overbevist om dette.
Har et par få kommentarer.den måde pigen er klippet ud på i første slide passer ikke ind med baggrunden. Kan godt være det bare er fordi det ser dumt ud pga jeg sidder på min netbook lige nu.
Lidt mere tekst på forsiden
Tilføj et par sidebar widgets til bloggen.
Og så synes jeg footeren er lidt for "tom"
Mit første indtryk er dog at siden ikke er helt færdig endnu når man ankommer til forsiden.
Måske en anderledes produktoversigt, og eventuelt en anden "LÆG I KURV" knap, den er efter min mening helt ude af design stilen
Billedet er forsøgt tilpasset med baggrunden nu. Ser det anderledes ud for dig?
Generelt er siden holdt i en meget minimalistisk stil, men jeg er enig i at der bør være mere tekst på forsiden, i footeren og widgets i bloggen.
Læg i kurv knappen er lavet ud fra ideen om at denne skal afskille sig markant fra resten af designet for at øge konverteringen. Det er helt klart noget der skal testes på senere med nogle forskellige varianter. For jeg er sådan set enig i at den er helt ude af design stilen - men det er altså med vilje. Derfor er det ikke sikkert det er en optimal løsning.
Nej jeg tror billedet på forsiden blot så underligt ud på min netbook, det ser fin ud på den anden laptop. :)
Du kunne måske også tilføje et par ekstra widgets på dine andre sider, det virker lidt "tomt" når der er meget fyld på selve siden og kun indkøbskurven øverst til højre.
Hm, sidste kommentar vil jeg dog igen nævne læg i kurv knappen, naturligvis skal denne ikke blot falde ind med resten af teksten, men det vil dog stadig være muligt at lave noget mere minimalistisk så siden har det samme 'flow' hele vejen igennem. Det første jeg lagde mærke til var også Dankort symbolerne på læg i kurv knappen. og det måske var bedre uden, tror jeg måske. Men synes helt sikkert du skal prøve et par forskellige designs til præcis den knap, udover det synes jeg det er en fin side.
En anden ting er dog hvorvidt siden henvender sig til din målgruppe?
En anden ting i øvrigt som I gerne må kommentere på:
Jeg er i tvivl om man finder de sider der linkes til fra menu med punkterne "Uren hud" og "Køb Purify", når nu der også er undermenupunkter som kommer frem. Jeg er altså bange for den gennemsnitlige bruger ikke opfatter at der også gemmer sig sider bag disse "menu overskrifter", men i stedet kun går til undersiderne. Det er vel en meget brugt måde at opsætte menuer på - men alligevel værd at overveje.
Jeg kan rigtig godt lide det minimalistiske design. Rigtig flot logo.
Det virker mærkeligt at når man "slider" på forsiden så hopper den grå kant lidt.
Jeg synes I skal have tage nogle nye produktfotos. Lad være med at skære dem ud. Der er ingen skam i at have firkantede billeder. Læg evt. et par piller ved siden af, så man kan se hvad man køber.
Derudover synes jeg det er rigtigt fedt at i kobler både blog og udtalelser på. Husk at bloggen ikke skal være nyheder om jeres shop, men værdifuld indhold til gavn for jeres kunder.
Er der i øvrigt nogen der har en kommentar til menustrukturen?
Som tidligere skrevet:
"Jeg er i tvivl om man finder de sider der linkes til fra menu med
punkterne "Uren hud" og "Køb Purify", når nu der også er
undermenupunkter som kommer frem. Jeg er altså bange for den
gennemsnitlige bruger ikke opfatter at der også gemmer sig sider bag
disse "menu overskrifter", men i stedet kun går til undersiderne. Det
er vel en meget brugt måde at opsætte menuer på - men alligevel værd at
overveje."
Nu du siger det, havde jeg faktisk slet ikke set "Uren hud"-siden.
Du kan jo gardere dig ved at tilføje linket til dropdownmenuen også. Altså så du kommer til siden, uanset om du klikker uren hud eller på et link i dropdownmenuen.
Ift. køb-menuen så ville jeg slet ikke lave dropdown på den. Det skulle bare være et ganske normalt link og evt. stå lidt tidligere i menuen (fx byt plads med Blog). Indkøbskurven synes jeg ikke nødvendigvis der behøver være et link til. Den er jo alligevel på stort set alle sider. Handelsbetingelser kan du ligeså godt have et lille link til i footeren. Det er alligevel der folk kigger efter dem.
En lille idé til dine "Læg i kurv"-knapper: Det ville se pissegodt ud at lave dem i samme farve og style som dine checkmarks under fordele. Jeg tror også det vil være mindst ligeså effektivt.