Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale rykkergebyr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har en erhvervskunde, som længe ikke har betalt min faktura. I den oprindelige faktura stod intet om rykkergebyrprisen.

Efter telefonisk og elektronisk kontakt røg den første rykker afsted, pålagt et rykkergebyr på 100 kr.

I rykkeren var det også angivet at næste rykke ligeledes ville blive pålagt 100 kr.

10 dage efter sender jeg den næste rykker, og modtager beløbet på vores konto - dog uden de 200 kr i gebyr.

Kunden henviser herefter til inkassolovens §10 stk. 3 og betingelserne for påkravsskrivelse, og ønsker ikke yderligere korrespondance med mig.

Hvem har ret, ham eller mig. Må jeg opkræve de 2 x 100 kr. uden det fremgår af min normale "fakturaskabelon"?

På forhånd tak!

/ Emil Blücher

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:39

Jeg ville umiddelbart sige ja. Du har ret..

Du må opkræve op til 3x100 kr. med 10 dages mellemrum såfrem betaling udebliver og betalingsfrist er angivet i aftale / faktura.. Disse kan du gøre krav på.

Så kan du så overveje om du gidder at slås for kr. 200,- eller om du ikke bare skal være tilfreds med at have fået din faktura hjem, som forhåbentlig lyder på et lidt større beløb :o) Vælg dine kampe med omhu. Din kunde lyder lidt som en kedelig type man ikke gider spilde for meget tid på.

/Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Vær glad for at kunden endelig har betalt, og så kom videre med arbejdet ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:14

Emil Blücher:

Så på den ene side kan jeg godt forstå som i skriver - omvendt må i forstå at der kan være visse grunde til at køre den hele vejen...

Jeg kan ik finde en eneste grund... At du overvejer at smide gode penge efter dårlige penge, er direkte dumt... Hva hjælper det at vinde over vedkommende, og få sølle 200 kr, hvis det ender med en regning på xxxx kr?

PS. Hvis du endelig har så mange penge, at du vil bruge dem på det her, så doner dem, da til nogle børn enten på sygehusene, som er ramt af kræft eller på anden måde har en svær dagligdag...
Der vil pengene være givet langt bedre ud end på et fjols!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:53

Emil,

Jeg er helt enig med Fashion-Seller men gætter på der også er noget "retfærdighedsfølelse" i sagen. Glem det - videre i teksten - han vil glæde sig over at spilde din tid og påføre dig flere omkostninger

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:07

Hej Emil

jeg er helt enig med dem der råder dig til og komme videre i teksten, den værdi af de 200 kr. er så minimal at det er bare og komme videre, og mister man 1 kunde går det nok, jeg er sikker på du kan finde 2 nye på den tid du bruger på og jagte dette beløb, så som Fashion Seller skriver, lad være med at smide gode likvider efter dårlige likvider.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)