Til alle der overvejer dette. Jeg prøvede for sjov af hvor mange besøg jeg kunne få via Emil's Facebook-grupper. Jeg ville gerne have mange besøg til den danske Bubble Shooter side jeg har. Jeg oprettede samtidig en Facebook-gruppe for Bubble Shooter siden. Jeg fik fik over 3.000 unikke besøg den første dag, og har fået omkring 220 nye fans på facebook-gruppen. Det skal lige nævnes at siden i forvejen kun havde et sted mellem 20 og 50 besøg om dagen.
Har du en webshop, så er det nok ikke den rigtige måde at annoncere på, konverteringen fra disse grupper rent ud sagt elendig - eller det er i hvert fald min erfaring.
Hvis jeg skal tage min farvede briller af, og se på din mening omkring konverteringen, så vil jeg mene, hvis målgruppen er rigtig, at det er meget billig markedsføring.
Men det skal selvfølgelig være op til den enkelte at vurdere, om det er de få penge værd.
Alle folk kan også starte et socialt medie som Facebook, MySpace etc. - men det kommer jo an på hvor mange medlemmer du får på det sociale medie. Kan du skaffe 20.000+ fans?
Folk betaler jo for mere end én opdatering.
Vi snakker 2-3 om dagen, som går ud direkte til 20.000 unge mennesker på et sekund.
Hvis jeg skal tage min farvede briller af, og se på din mening omkring konverteringen, så vil jeg mene, hvis målgruppen er rigtig, at det er meget billig markedsføring.
Men det skal selvfølgelig være op til den enkelte at vurdere, om det er de få penge værd.
Mvh Emil
Annoncering i 2010 handler altså ikke om meninger, men om tørre tal.
Den type annoncering du tilbyder er for flygtig. Og dem som er medlem af den type fansider, du laver, er medlem af en milliard andre af samme slags. De er med andre ord fuldstændig ligeglade med indholdet, men lader sig blot gribe af øjeblikket. Ind af det ene øre, ud af det andet.
Ja, de melder sig ind i gruppen - og er derved et muligt mål jf. statusopdateringer som går direkte ud til folk startside, som de følger intenst med på :-)
Nu skal du tænke på at; som der har været nævnt tidligere, så er folk medlemmer af en milliard andre sider, og folk går ikke ind på præcis din side. Så de ser kun reklamen, hvis den bliver sendt ud i det sekund, hvor der er flest online.
Så du kan ikke sende ud til 45.000, af to grunde:
1. Alle "45.000" er ikke online i det sekund du udsender reklamen!
2. Da du oprettede din side nummer 2, så reklamerede du helt sikkert på din side nummer 1, så det er en hel de samme folk som er fans!
Da jeg sender den ud 3-4 x pr. dag, vil jeg skyde på den kommer ud til minimum 50% af gruppens medlemmer, da 19/20 er på Facebook mindst 1. gang om dagen.
Punkt 2: Ja, jeg har linket til den, men hvis du ser en gruppe der lyder interessant på din vens væg, så melder du dig også ind i den, hvordan skulle det ellers i 1. omgang være muligt at få en stor gruppe?