Jeg dropshipper nogen ting for en udenlandsk forhandler på auktionssiden www.qxl.dk Dvs de sender varene ( fra eu) direkte ud til kunden i DK. Alle pengene går til deres konto i Danmark. Da salget overstiger de 50000 kr skal jeg momsregistrerest. Men hvis jeg momsregistreres så skal jeg betale 25% moms da qxl rapporterer salget til skat. Det giver ingen mening da jeg kun får 8% af salget, og den udenlandske forhandler er ikke forpligtet til at betale moms i Danmark da de sælger fra udlandet. Hvad skal jeg gøre i det her tilfælde, kan man evt fremvise kontrakten til skat så man laver en specialaftale, så man kun betaler moms af sin provision?
Hvis du på QXL har solgt en vare for 100,00 til en privat forbruger så skal der afleveres 20,00 per salg til Skat i form af udgående moms. såfremt du er momsregistreret. Om det sker med tilbagevirkende kraft, det ved jeg ikke, men det finder du velsagtens ud af.
Men tag en snak med Skat og få reddet trådene ud og skift så evt. navn på QXL så det er i overensstemmelse med sælgerens navn og ikke dit navn. Fremlæg dokumentationen for at du kun får de 8% og denne indtægt skal så oplyses som B indkomst. hvis du har andet arbejde ved siden af.
Du kan ikke nøjes med at betale moms af din provision.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men det kommer vel n på hvis navn, der står på fakturaen?
Hvis det er dit navn så er du i den problemstilling som du selv fremviser, men hvis nu det udenlandske firma sendte fakturaen direkte, så skal du jo blot nøjedes med at betale skat af din indkomst (de 8 % provision) og kan dermed komme udenom at skulle tænke på moms, CVR-nummer osv.
Hej. Ja du har ret. Det er under mit navn da qxl ikke gider tage imod brugere udenfor Skandinavien. Det er også der hele problemet ligger. Er der mulighed for at slippe for at betale moms hvis man kan fremvise dokumentation at pengene er gået til den udenlandske virksomhed, og til deres konto i Danmark. For vi har en kontrakt imellem mig og sælgeren.
Hej og tak for indlæg. Det tror jeg ikk passer helt fordi hvis du fra Danmark sælger noget, lad os sige i Sverige til privatperson så skal du vel ikke betale salgsmoms i Sverige? Ja det giver ingen mening. Til gengæld kan du ikke modregne din købsmoms fra salgsmomsen.
Det hele ligger i at mit navn er på fakturanen fra qxl. Og jeg ville vide om jeg kan indgå aftale med Skat hvis jeg kan fremvise dokumentation at salget kommer fra udlandet.
Jeg har ringet til skat men de kunne ikke svare konkret.
Hej og tak for indlæg. Det tror jeg ikk passer helt fordi hvis du fra Danmark sælger noget, lad os sige i Sverige til privatperson så skal du vel ikke betale salgsmoms i Sverige? Ja det giver ingen mening. Til gengæld kan du ikke modregne din købsmoms fra salgsmomsen.
Det hele ligger i at mit navn er på fakturanen fra qxl. Og jeg ville vide , om jeg kan indgå aftale med Skat hvis jeg kan fremvise dokumentation at salget kommer fra udlandet.
Jeg har ringet til skat men de kunne ikke svare konkret....
Ret mig hvis jeg tager fejl, men det kommer vel n på hvis navn, der står på fakturaen?
Hvis det er dit navn så er du i den problemstilling som du selv fremviser, men hvis nu det udenlandske firma sendte fakturaen direkte, så skal du jo blot nøjedes med at betale skat af din indkomst (de 8 % provision) og kan dermed komme udenom at skulle tænke på moms, CVR-nummer osv.
Hvis han når han fremsender sin Vindermail til byder og det deri fremgår at det er virksomhed AA Holland der sælger varen og indbetalingen foregår til dem, så kan man sikkert godt få den kringlet ved så blot at betale skat som du angiver Casper.
Men i bund og grund opstår problematikken jo nok fordi han er tilmeldt QXL som privat sælger og ikke som virksomhed, og derfor betragter Skat velsagtens salget som hidrørende personnavnet.
Det tror jeg ikk passer helt fordi hvis du fra Danmark sælger noget, lad os sige i Sverige til privatperson så skal du vel ikke betale salgsmoms i Sverige?
Hvis jeg sælger en pude der koster 100 i DK inkl. moms til en svensker, så skal svenskeren betale 100,00 + evt. forsendelse.
Hvis jeg sælger en pude der koster 80 + moms (100) i DK til et svensk firma, så skal det svenske firma betale mig 80,00 +evt forsendelse.
Virksomheder der sælger til private i EU skal opkræve moms overfor private forbrugere.
Virksomheder der sælger til virksomheder i EU skal ikke opkræve moms.
Ja det er lige præcist det jeg mener. Den udenlandske virksomhed sælger med moms da det er til privat person. Og det giver ingen mening at der også skal opkræves 25% i Danmark. Men som skrevet ligger hele problemet at fakture fra qxl er under mit navn