Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af telefon numre er ok, men salg af domæne navne er fyfy?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Efter at have set flere tråd, hvor telefonnumre sælges, undrer det mig, at det er tilladt at købe/registrere telefon numre udelukkende med henblik på at videresælge det, MEN det er IKKE tilladt at købe/registrere domænenavne udelukkende med henblik på at videresælge det.

Hvorfor denne forskel? Burde der ikke gælde samme regler? De er jo begge et middel til at komme i kontakt med omverdenen på.

Er det ikke det samme problem, der opstår når folk bare "reserverer" for at videresælge? om det så er telefonnumre eller domænenavne er jo ligegyldig? eller hvad?

Hvad synes I kloge Aminoer?

Kommer snart...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 13:27

tænkstort:

Hej Aminoer.

Efter at have set flere tråd, hvor telefonnumre sælges, undrer det mig, at det er tilladt at købe/registrere telefon numre udelukkende med henblik på at videresælge det, MEN det er IKKE tilladt at købe/registrere domænenavne udelukkende med henblik på at videresælge det.

Hvorfor denne forskel? Burde der ikke gælde samme regler? De er jo begge et middel til at komme i kontakt med omverdenen på.

Er det ikke det samme problem, der opstår når folk bare "reserverer" for at videresælge? om det så er telefonnumre eller domænenavne er jo ligegyldig? eller hvad?

Hvad synes I kloge Aminoer?

Ja det har du ret i, nu hvor begge ting er statsejet.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40

Bastian:

Lever du stadig i det 19. århundrede ;D

Jeg er helt enig med trådstarter... Enten eller burde det være!

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 13:52

Jeg synes nu ikke helt det kan sættes på samme hylde.

Forstår godt hvad du mener, men der er altså væsentlig forskel på en god url, og et godt tlf nr.

Den markedsføringsmæssige værdi vil garanteret til hver en tid være betydeligt højere for url'en.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 13:55

Fashion-Seller:

Bastian:

Lever du stadig i det 19. århundrede ;D

Hvad mener du ? :)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:47

tænkstort:

Jo... Men helt ens er de to ting vel næppe. Domænenavne indeholder jo et decideret budskab, det gør telefonnumre altså ikke. Dvs. selvom vi er enige om at telefonnummeret 22222222 har en større "værdi" end 85043692, så er det jo stort set ligegyldigt om man har nummeret 22222222 eller 33333333. Det er imidlertid ikke underordnet for en given virksomhed, om den har domænet mekaniker.dk eller dildoer.dk. Ja man kan endda sige at for en mekaniker er domænet dildoer.dk værdiløst i forhold til hans arbejdsområde, selvom det bestemt må betegnes som et "godt domænenavn".

Derudover er der jo også sket en kæmpe ændring i den måde kunder indsamler information og finder relevante udbydere. Så jeg synes egentligt det er meget forståeligt, at der er forskel på de to ting.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:28

Hvad så med domæne navne som

22222222 eller 33333333?

er det ikke det samme som hvis man havde dem i telefon numre?

Det sjove er jo, at du må godt reservere/købe telefon nummeret "22222222" med det hensigt at videresælge det.

MEN

Du må IKKE reservere/købe domæne navnet "22222222" med det hensigt at videresælge det.

Det er da underligt. Min egen mening er meget liberalt, det burde være tilladt at reservere/købe telefonnumre og domænenavne med det hensigt at videresælge det.

Man forlanger jo heller ikke af Donald Trump at han SKAL bo i de huse/bygninger han bygger eller de grunde han køber, vel?

Kommer snart...

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 18:40

Min holdning er helt klar. Man må hverken købe telefonnumre eller internetnavne med henblik på at videresælge det, eller "gemme det til et projekt engang". Min liberale holdning går på at alle skal have muligheden for at skabe en forretning, og når en eller anden klaphat køber 20 domænenavne for at kunne videresælge dem - eller værre endnu. Gemme dem til "når jeg engang får en god idé", så ødelægger han det for mange andre.

Telefonumre er ligegyldige. Vi kan huske Leasy, måske Falck og DSB, og så er det også slut. Uanset hvlken leverandør, jeg skal ringe til, så kan jeg enten huske nummeret (hvis det bruges ofte), eller også slår jeg det op. Prøv at tænke på hvor lidt værdi der er i 3*34.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria Frederiksen:

Min holdning er helt klar. Man må hverken købe telefonnumre eller internetnavne med henblik på at videresælge det, eller "gemme det til et projekt engang". Min liberale holdning går på at alle skal have muligheden for at skabe en forretning, og når en eller anden klaphat køber 20 domænenavne for at kunne videresælge dem - eller værre endnu. Gemme dem til "når jeg engang får en god idé", så ødelægger han det for mange andre.

Telefonumre er ligegyldige. Vi kan huske Leasy, måske Falck og DSB, og så er det også slut. Uanset hvlken leverandør, jeg skal ringe til, så kan jeg enten huske nummeret (hvis det bruges ofte), eller også slår jeg det op. Prøv at tænke på hvor lidt værdi der er i 3*34.

Må hver person i Danmark så kun eje 1 domæne?

Så er løsningen jo at hvert barn ved fødslen bliver tildelt sit personnummer som domæne www.121210-4545.dk og alle kan så lave de subdomæner de ønsker: www.minhjemmeside.121210-4545.dk

Min holdning er at man burde kunne købe alle de domæner man ønsker, hvis ikke navnene er trademark beskyttet. Først til mølle, udbud og efterspørgsel, samt fri konkurrence, det har altid været sundt!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:53

Nicolaj Thomasen:

Må hver person i Danmark så kun eje 1 domæne?

Så er løsningen jo at hvert barn ved fødslen bliver tildelt sit personnummer som domæne www.121210-4545.dk og alle kan så lave de subdomæner de ønsker: www.minhjemmeside.121210-4545.dk

LOL

Nicolaj Thomasen:
Min holdning er at man burde kunne købe alle de domæner man ønsker, hvis ikke navnene er trademark beskyttet. Først til mølle, udbud og efterspørgsel, samt fri konkurrence, det har altid været sundt!

Præcis!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)