Tænk sverige gav os 8 point.. OH MY GOSH! Surprise of the year. Vi har tæsket dem i så meget :P |
lol. 4. p er da også godt nok. :)
Tænk sverige gav os 8 point.. OH MY GOSH! Surprise of the year. Vi har tæsket dem i så meget :P |
lol. 4. p er da også godt nok. :) |
Kommer snart...
Man er da ik i tvivl om, hvem det er, som har vundet... Hold da kæft de larmer! |
lol. Tillykke til Tyskland. Vi vinder næste gang. :) |
Kommer snart...
Fatter seriøst ikke det her koncept, der er sku ikke meget sang konkurrence over det Melodi Grandprix mere, det er en polistisk sammenkogt ret. Synes helt klart det var en af de bedste sange der vandt, om sangeren var den bedste synes jeg nu ikke, men jeg forstår ikke hvorfor man skal give nabo landet top point, altså Hvide Rusland lå sidst med 3 point, og vupti så er der lige 12 point der kommer ind fra højre. Synes det er det samme hvert år, derfor har den også det meste af aftenen stået på afslapning og film, og så har jeg lige holdt mig opdateret, da jeg hørte at Danmark fik top karakterer :) men spændingen holdt desværre ikke længe... Go aften
|
Hold da helt fest for et show. Med venlig hilsen |
Det er da ganske simpelt... I skandinavien er kulturen meget ens, og det samme er musiksmagen. Det samme gør sig gældende ved Baltikum, som altid har set op til DK og SE. Så det er ik så meget vennetjenester mere, men mere et spørgsmål om, hvilken europæisk kultur man stammer fra... |
Det lyder også ganske rigtigt... Men jeg nægter at tro på, at det er fordi de kan lide deres sang bedst, at de år på år giver toppoint til deres naboland, uanset hvilken form for musik, de stiller op med. Om de stiller op med deres egen folkemusik, eller et forsøg på et helt klassisk europæisk nummer, så får de 12 - ikke 10, 8 eller et givent antal pointantal. Havde det bare været nogle få tilfælde, havde det givet meget mening, men der er tale om alt for mange lande. Jeg bryder mig absolut ikke om den tyske sang, der vandt, men anerkender at det helt klart var den umiddelbare favorit til at vinde. Jeg kunne faktisk bedre lide tysklands sang sidste år, hvor de så endte på en af de sidste pladser. Mest overrasket er jeg over at grækenland kom i top 10. Det havde jeg ikke set komme, med deres OPA-jubelsang |
100% fløde |