Hej
Reglerne fremgår af bogføringsloven http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=102952&vId=202805&search=bilag%A4elektronisk
Her fremgår det:
"Opbevaringsregler
efter bogføringsloven
Det fremgår af bogføringslovens § 12, stk. 1, at regnskabsmaterialet
skal opbevares her i landet. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen kan dog i
medfør af bogføringslovens § 12, stk. 4, i særlige tilfælde tillade, at
bestemmelserne om opbevaring her i landet kan fraviges.
Dispensationssager efter § 12, stk. 4, bliver altid sendt til høring
i SØK og SKAT.
Regnskabsmaterialet skal opbevares i 5 år efter udløbet
af det regnskabsår, materialet vedrører, jf. bogføringslovens § 10.
Regnskabsmaterialet
kan opbevares på mikrofilm, elektronisk
medium eller anden lignende måde. Det behøver ikke at foreligge i
klarskrift, blot det kan udskrives.
I forhold til den generelle
5-årige opbevaringsregel og muligheden for opbevaring på edb-medier m.v.
gælder følgende undtagelser:
- Detailhandlere
skal kun opbevare kassestrimler i et år efter underskrivelsen af
årsregnskabet. Det er en betingelse, at der gennem interne
kontrolforanstaltninger kan gøres rede for, at alle opslag er indgået i
totalsalget.
- Den almindelige beskrivelse af edb-systemet skal kun opbevares i
et år efter underskrivelsen af årsregnskabet.
- Beskrivelsen af automatisk genererede registreringer og
opbevaring mv. af regnskabsmaterialet, skal dog opbevares i 5 år, hvis
regnskabsmaterialet ikke opbevares i klarskrift.
- Eksterne grundbilag, der mikrofilmes mv., skal opbevares i et
år efter underskrivelsen af årsregnskabet."
Så skulle der vist ikke være nogen tvivl om, at det er helt OK med scannede bilag, idet kravet kun er, at de kan udskrives.
Hilsen
Tonny