Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En myte eller er de virkeligheden, som udspiller sig idag?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange mennesker har aldrig hørt om Zions Vises Protokoller, og derfor kan dette være ny læsning.

Protokellerne blev lavet i slutningen af 1800-tallet, og blev stemplet som en forfalskning i starten af det 19. århundrede.

Men hvis man med nutidens øjne kigger på disse interessante protokeller, og ser på udviklingen i verden i de sidste 120 år, så er der faktisk mange foruroligende ligheder.
Bemærk at disse skrifter er skrevet i 1800-tallet!!! Kig dem igennem protokol for protokol, og bemærk hvor mange af dem, som faktisk er sande!

Dette er ingen opfordring til had mod jøder eller andre religioner, men bare en stor forundring over, at man nærmest kan forudse over 120 års verdens historie, især med den udvikling verden har været igennem...

Simpel oversigt over protokollerne kan ses HER

Original versionen af den danske oversættelse fra 1906 kan læses HER

ENJOY og skriv endelig her i tråden, hvilken følelse du sidder med i kroppen, når du har læst dem ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:18

tænkstort:

Du skal ikke tro på alt hvad du læser på internettet, Fashion-Seller.

Du ved godt at det kilde som er blevet anvendt i wikipedia stammer fra hjemmesiden holocaust.nu.

Læste du indlægget? Jeg har aldrig henvist til Wikipedias tekst, men original versionen...

Fashion-Seller:

Simpel oversigt over protokollerne kan ses HER

tænkstort:

Kildekritik er meget vigtigt og noget de unge idag mangler. Hvis man ikke kontrollerer kilderne, kan man ende med at tro på propaganda fra yderliggående sider.

Så pas på med hvad du læser på internettet Fashion-Seller, så du uforsvarende ikke kommer til at viderebringe falske påstande.

Hva snakker du om? Kan du ik læse, at jeg henviser til den originale oversættelse af bogen fra 1906?
Wikipedia var bare for at folk kunne få en simpel oversigt, inden de begav sig ud i at læse en gammel tekst...
Så drop det der kilde vurdering, for der er ingen steder anført, at det der står på Wiki er sandt, og alle ved at Wiki er lavet af almene mennesker, og derfor ik altid med de korrekte data...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:38

tænkstort:

original tekst protocolz.com Big Smile

Du ved godt at Protocolz.com er en anti-semitisk side med base i Kuwait, ikke? Smile

At du tager protocolz.com som troværdig kilde, kan jeg kun grine af. lol

Du må undskylde, det er ikke for at nedgøre din intelligens på nogen måde, men helt ærligt, jeg kan ikke forstå hvordan en fra Danmark, kan tro på sådan noget sludder. Er folkeskolen virkelig blevet så meget forringet?

Ved du hvad Fashion, jeg vil gøre dig den tjeneste at se på dit indlæg som en joke, så taber du ikke ansigt. :)

Tak for en god griner Fashion, du får 5-stjerner for denne her nat-joke. ***** Big Smile

[Udgivet (i1920, K.E.) af Lauritz Carlsen - 2. oplag, eget forlag, i kommission hos Vilhelm Prior]

Er det så ik totalt urelevant, om udgaven ligger på protocolz.com, Johnny Hansens blog eller where ever?
Der er tale om den danske oversættelse og intet andet...

Hvis du mener den danske oversættelse er utroværdig, fordi den ligger oploaded på et site, så fair nok... Så findes der vel næppe en troværdig dansk oversættelse, da papirudgaven sikkert er trykt med stempler fra det kommende Nazi rige, og papiret kommer fra Sovjet...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:07

tænkstort:

Det er sørgeligt, at der i dagens Danmark findes mennesker, der tror på sådan noget løgnagtige propaganda.

Dejligt at se, at du ved hva du taler om...

Er du kristen? Så tror du på en bog, som er skrevet 40-120 år efter handlingen er sket, og som er baseret på vandre historier. Dertil kommer, at hele Biblen foregår i Mellemøsten, og det TROR du på som DANSKER! Dit tilhørsforhold til såvel kultur, personer, klima og region er lig med 0,00%...
Hvorfor er Odin or Thor droppet? Er det fordi at deres liv foregik i Norden, som Danmark rent faktisk er en del af?

Verden er et sjovt sted, men der er intet sjovere end folk, hvis eneste forsvarsmekanisme er benægtelse... Benægt, benægt og benægt, og begynd derefter at gøre andre til grin, selvom de selv tror på noget, som er endnu mere hen i hegnet.

Anyway back til topic. Læs dog næste gang indlægget, fremfor at lægge ord i munden på andre... Jeg har aldrig skrevet noget som helst om protocolz.com, deres gøren eller laden. Jeg har henvist til en dansk oversættelse fra 1920 af en bog skrevet i slutningen af 1800-tallet... Intet andet!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:43

tænkstort:

Men alligevel henviser du til protocolz.com, hvor en dansk oversættelse af en "bogen" skulle ligge.

Når du nu ikke anerkende at henvise til Wikipedia eller skrevet noget om protocolz.com, hvorfor finder du så ikke nogen links til "bogen" fra anerkendte og troværdige kilder?

Ligger den måske ik der? Ja eller Nej?
Og er det ik original versionen uden rettelser eller tilføjelser? Ja eller Nej?

Jeg henviste til Wikipedia for en simpel oversigt. Er det måske forkert? Har jeg angivet Wikipedia, som nogen form for kilde, og i såfald hva skulle de være kilde for?

Okay lad os vende situation om. En Socialdemokrat kan ik læse bogen "Jæger - I krig med eliten" i Politiken, da den avis er højreorienteret. Pga avisens politiske holdning bliver bogen nemlig utroværdig. Men selv samme Socialdemokrat kan godt gå ned i den nærliggende boghandel, og købe bogen i printet format fra et forlag, da forlaget ik støtter nogen partier. Det der er tryk i bogen og avisen er totalt ens, men eneste forskel er, hvor den er udgivet og af hvem. You see the point?

tænkstort:

PS.: Jeg er faktisk ikke dansk-kristen, men dansk-muslim.

Se den havde jeg for længst gennemskuet, men jeg ville bare have dig til at skrive det selv, så du ik os klantrede mig for at være racist eller andet i den stil...
Mens du diskutere ud fra en religiøs overbevisningen, så vælger jeg at anskue den neutral, og sammenligne teksten fra 1800-tallet med det, som der rent faktisk er sket i det 19. og 20. århundrede... Og så kan man vel begynde og spørge sig selv om, hvem der egentlig har farvede briller på i denne diskussion? Og hvorfor du er nødtil at nedgøre mig for noget, som jeg aldrig har skrevet...

I know the answer but do you?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:08

I stedet for at sidde og beskylde mig for alt muligt, så skulle du måske låne original versionen...

Du tror måske bare, at jeg har postet et link helt tilfældigt uden at tjekke op på, at den version, som ligger på hjemmesiden stemmer overens med den originale oversættelse fra 1920?

Du kaster om dig med en masse udtryk, men måske denne sætning, som jeg fik i en PB er sand?
CITAT:
"Mens du poster en forundring over verdens manglende udvikling i et par århundrede, så vælger Tænkstort (sjovt navn når man ikke tænker) at snakke om kilder, din holdning og manglende troværdighed. Men jeg kan ikke læse nogle af tingene i dit indlæg, og det må derfor være ting Tænkstort selv opdigter. Det er underligt at en person, som undre sig over noget skal beskyldes for en masse, som han selv lader være op til den enkelte læser at vurdere".

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:31

tænkstort:

Du er med til at udbrede en falsk, løgnagtig propaganda ved at poste links til en "bog" der ligger på en anti-semitisk hjemmeside. Det er det jeg prøver på at få dig til at forstå, men det ser ikke til at du forstår det. Sørgeligt.

Hyg dig med din "undren".

Okay hva er det, som du ik forstår? Bogen kan du låne på biblioteket... Så lån den da der, hvis det er, at det er så hårdt at læse den online...

Har jeg på noget tidspunkt udtrykt, at jeg støtter den omtalte hjemmeside? At jeg tror på Zions Vises Protokoller?

Jeg er bare forundret over, at man kan skrive en bog, som forudser historiens gang igennem snart 150 år!!!

Og så drop de der religiøse synspunkter, for det her er ingen religions debat eller krig, men en undren over at nogen har kunne forudse historiens gang!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:42

tænkstort:

Du ved godt at man i visse EU-lande kan komme i fængsel for at benægte holocaust, ikke?

Og? Har jeg gjort det? Drop nu med at beskylde mig for alt muligt, som jeg ik har gjort...

Man burde os kunne komme i fængsel for at lukke øjnene for det, som der sker i Israel. Det er præcist det samme, dog bare med 2 andre folkefærd!

Og drop nu det der religiøse crap!

Det er en forundring intet andet. Man har vel lov til at undre sig over, at nogle kan være spåmænd, uden at blive beskyldt for en masse?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:00

tænkstort:

Igen, det jeg ville og stadig vil gøre opmærksom på er at kildekritik er meget vigtigt, specielt når det er på Internettet.

Ja det er sandt, men nu har jeg så ik skrevet nogen som helst påstanden eller argumenter, blot udtryk forundring over, at noget skrevet i 1800-tallet matcher så godt med udviklingen i især det 19. århundrede.

Så hvorfor er det, at der skal vurderes nogen kilder, når der ik er langt nogen påstande op?

Jeg har skam lånt original versionen af bogen på biblioteket, og sjovt nok stemmer den overens med det fra siden. Ellers havde jeg ligesom heller ik postet linket, og skrevet ORIGINAL VERSIONEN vel :)

Men hyg dig, og så må vi håbe jeg ik har startet endnu en religionskrise, for noget kunne da tyde på det...

PS er Hitlers "Mein Kampf" ik os falsk propaganda? I såfald, så er det sjovt, at den er blandt de mest læste bøger i verden...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)