Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt for kreativ online promotion

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-11-2006 15:30:48
Forfatter: kontorinvest
Tænk, jeg læste spørgsmålet som om det handlede om lovligheden ved rabatterne.... i svarer alle angående lovligheden ved mails.

Præcis. Det er ikke nyhedsbrevet jeg spørger til. Nyhedsbrevet er lovligt når kunden selv har afleveret sin emailadresse ifm købet og det hele tiden er klart og nemt at melde fra.

Det er det med at give rabat på næste køb, hvis man får en ven til at handle i butikken, som jeg er i tvivl om.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:39
Dato: 29-11-2006 08:33:53 Forfatter: Melisen
Præcis. Det er ikke nyhedsbrevet jeg spørger til. Nyhedsbrevet er lovligt når kunden selv har afleveret sin emailadresse ifm købet og det hele tiden er klart og nemt at melde fra.

Og kunden har sagt, ja tak til at modtage det.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:56
Melisen - har du et link til siden vi kan se på?

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 09:36
Dato: 29-11-2006 08:56:00
Forfatter: shop-portalen.dk
Melisen - har du et link til siden vi kan se på?

Nix. Jeg er ikke nået så langt endnu. En halvfærdig bog og et par gode domæner (iforlag.dk og i-forlag.dk) er alt jeg har indtil videre.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:38
Dato: 29-11-2006 08:38:41
Forfatter: Dimitri Hardorff

Jeg ved det er irriterende at tærske langhalm over emnet, men vi skal lige have det helt korrekt på plads, også selv om det ikke var den vigtige del af spørgers spørgsmål. Andre kan jo falde over tråden og søge information. :)
Det er tilladt at sende e-mails om tilsvarende produkter til kunder, der har købt hos dig, blot de har haft muligheden for at sige nej tak - en checkbox, der på forhånd er markeret, hvor kunden siger ja til fremtidige e-mails om tilsvarende produkter, er altså tilladt.
Snip fra markedsføringsloven, fundet på http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/mfl/:

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette
henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk
opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast
ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser,
medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende,
der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse
med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne
tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden ved elektronisk
post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og
gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af
adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.
Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 09:39
Dato: 29-11-2006 08:38:41
Forfatter: Dimitri Hardorff

Dato: 29-11-2006 08:33:53 Forfatter: Melisen

Det er så vidt jeg kan læse ikke nødvendigt:

Den eneste undtagelse fra disse regler er, når
du selv har opgivet din e-mail-adresse til en forretning i forbindelse
med internethandel. I det tilfælde har firmaet lov til at bruge din
e-mail-adresse til at sende dig reklamer for andre tilsvarende
produkter. Du skal dog altid have mulighed for at sige nej tak til
reklame-e-mails fra forretningen, både når du afgiver din elektoniske
adesse og når du senere modtager reklame emails. Disse regler træder i
kraft d. 25. juli 2003

Altså opt-out, ikke opt-in. Men det er ikke det afgørende for mig. Det er rabatmuligheden, som jeg spørger til.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:42
Har du et link til hvor der står, at du kan sende en kunde nyhedsbreve uden at vedkommende har sagt specifikt ja? Udover at udlevere sin e-mail ifm. et køb? For er det lovligt, skal jeg da i gang med at sende nyhedsbreve til alle der har købt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:54
Angående selve rabatten: Som udgangspunkt må du gøre lige hvad du vil. Og den dag hvor folketinget forbyder dig at sætte dine egne priser, er det tid til revolutionen.

Men jeg aner ikke om der kan være et problem i at betale den gamle kunde for at skaffe en ny kunde. Det er selvsagt lovligt, men om det medfører forpligtelse for dig i forhold til den gamle kundes A-skat eller for kunden selv i form af B-skat, kan sikkert diskuteres.

Hvis jeg forstår det rigtigt, så vil du gøre det sådan: Bo køber en bog til 300 kroner og beholder krydset i nyhedsbreve ved betalingen. Han får et nyhedsbrevstilbud, som han sender til Ib. Ib køber samme bog for 200 kroner og du sender Bo en kreditnota eller check på 100 kroner som tak for hjælpen? Umiddelbart lyder de sidste 100 kroner skattepligtige, men mon ikke en revisor ville svare på det. Prøv at PM-e et par stykker om debatten hér.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 28. Nov 06
Skrevet kl. 10:03
Ikke helt. Når Ib har købt bogen til 200 kr, så registreres det på Bos kundenummer (og jeg sender ham eventuelt en mail om det).

Når næste bog udkommer, sender jeg en mail til Bo og minder ham om, at han har mulighed for at købe de med 100 kr rabat.

Det er jo ikke et tilgodehavende, men en mulighed for rabat. Så skal skatten vel ikke indover?
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:06

Sikkert ikke, men prøv lige at få en af hajerne ind over debatten.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)