Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fortrydelsesret???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hel alle,

Jeg har været lidt på udkig efter nogle sites som jeg gerne vil annoncere på. Jeg mailer frem og tilbage med en site udbyder omkring priser og og perioder på bannerannoncering. Og før jeg har set mig om har han sendt mig en faktura på 3 mdr.'s annoncering. Men da han ikke vil lade os annoncere med vores ønskede budskab (Gratis salgs annoncer) pga. af konkurrence til hans site, har vi valg ikke at ville bruge hans site til at annoncere på alligvel.

Han fast holder dog sin fakturar skal betales. Er der nogen måde vi kan slippe fra hans fakturar når nu vi ikke vil bruge hans site?

Det skal tilføjes at vi ikke har aftalt tidspunkt for eksekveringen af annonceringen. 

På forhånd tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:03

Altså har i indgået en aftale om at du skal annoncere på hans side så hænger du på den, men hvis i bare har snakket om prisen men at du ikke har givet et "ja" for at starte annonceringen så er der ikke noget at fortryde, da i jo aldrig har haft en aftale. 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:06

Hej

Du har ikke nogen fortrydelsesret, men din leverandør skal selvfølgelig levere det aftale. Så er spørgsmålet hvad der er aftalt?

Har du f.eks aftalt at du vil have en "række annoncer for forskellige sider" indrykket, så er der jo ikke noget i vejen for at afvise en enkelt eller to. Har du aftalt at der skulle reklameres specifikt for det som nu ikke bliver eksponeret, får du ikke varen leveret og så skal du ikke betale.

Så kig dine mails igennem, og se hvad der præcis står, - man kan jo ikke forvente at andre skal læse ens tanker.

Michael

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 12:11

Han mener at vi har en aftal, fordi han sendte mig en mail som starter med " Jeg glemte at vedfæfte priserne" hvorefter priserne ligger i mailen. Hvorefter jeg svarer "Helt i orden" men der mente jeg at det var helt i orden at han havde glemt at vedhæfte priserne.

I så fald, kan han overhoved bestemme hvilket budskab jeg annoncere med på de banner som han mener jeg har købt?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:16

Skriv til ham at du ikke vil vedkende dig at have indgået nogen aftale, men blot har bekræftet at du har modtaget priserne.

Så ligger bolden hos ham og hvis han mener der er indgået en aftale må han stævne dig til en tur i byretten hvis han vil have pengene.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 12:24

Det har jeg gjort.

Beløb drejer sig kun om 7.000 kr. og er ærelig talt ikke noget jeg vil tage en tur i retten for. Men det går mig meget på at han fastholder sin fakturar når han ikke har levertet noget som helst. At han også vil betemme mit budskab hænger da ovehovedet ikke sammen.Tongue Tied

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12924
Skrevet kl. 13:32

37c:
7.000 kr. og er ærelig talt ikke noget jeg vil tage en tur i retten for

Tror du så virkeligt sælger vil stævne dig for 7.000 kr ?  nej vel da han har en rigtigt dårlig sag. 

Skriv til ham og fasthold at du ikke vil betale da du aldrig har indgået nogen aftale med ham. skulle han mod forventning stævne dig kan du jo vælge om du vil betale eller føre sagen i retten.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 14:11

Hvad mener du? Hvor meget vil det koste ham at få en advokat til at indkræve pengene?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:28

Hvis sagen skal i retten vil jeg erfaringsmæssigt forvente at det vil koste mere end de penge han kan kræve ind HVIS han skulle vinde sagen, hvilket det lyder til bliver svært for ham.

Hvis ikke han kan sandsynliggøre at der er indgået en aftale står han ret skidt i sagen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

37c:

Hvad mener du? Hvor meget vil det koste ham at få en advokat til at indkræve pengene?

Mindst 10 gange mere i sags og advokatomkostninger.

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)