Hej :) Jeg har længe ville starte mit eget firma indenfor tøj. Jeg har en masse gode idéer, hvoraf jeg selv skal desgine noget af det tøj der vil være på hjemmesiden, da jeg har været meget kreativ siden jeg ikke var ret gammel ( er 21 nu). Derudover er der andre idéer til hvad der skal være på hjemmesiden, da det ikke kun skal være mine ting. Jeg vil meget gerne vide hvordan man starter sit eget brand. Hvordan man får produceret sine designs billigt, og hvordan man får en succesfuld start med det hele, da jeg ikke selv er det mest forretnings orienteret menneske, og ingen uddannelse har indenfor salg, bogholderi etc. På forhånd tusind tak for hjælpen :) De venligste hilsner, Frøken ;) |
Hej Frøken,
Velkommen til Amino
Det er dejligt at se nogle unge friske mennesker med stort gåpåmod.
Det er dog en stor og omfattende opgave du har sat dig selv på her og det er desuden en branche med utrolig hård konkurrence.
Jeg tror at du er nødt til at sætte dig lidt tilbage og få skrevet alle dine ideer og tanker ned på et stykke papir, (eller i word) og så finde ud af på hvilke områder du mangler personlig viden og hvor du selv er eksperten.
Når ovenstående er gjort, så skal du begynde at finde ud af hvordan og hvor du finder viden omkring de punkter som du ikke selv kan udfylde umiddelbart og her kan Amino være et perfekt sted. (du skal her huske at finde ud af hvad det vil koste dig at få denne viden, da dette er meget vigtigt når du laver dit etableringsbudget).
Jeg håber stadigvæk at du har mod på at komme i gang på trods af ovenstående
Husk hele tiden at strukturere processen ved at skrive tingene ned når du kommer frem til nye ideer, nye forhindringer eller nye løsninger.
Hvis du på nuværende tidspunkt er kommet igennem ovenstående og mener at have tingene nogenlunde på plads, så er det på tide at få lavet en forretningsplan og et etableringsbudget.
Du kan finde skabeloner til forretningsplanen her på Amino. Link
Jeg vil umiddelbart mene at du vil få stor gavn af at få professionel rådgivning undervejs i dit forløb.
Der er både gratis rådgivning igennem startvækst eller individuel professionel rådgivning igennem en bred vifte af virksomheder. (deriblandt mit eget, LH Rådgivnings- og konsulentvirksomhed). lidt reklame er altid godt.
Hvis du er interesseret så vil jeg gerne hjælpe dig lidt i gang uden at det skal koste dig noget.
Skriv mig en PB (personlig besked) her på amino eller send mig en email.: kontakt@lh-raadgivning.dk
Rigtig meget held og lykke med projektet.
mvh
Lars Hyldegård