Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste ledelses struktur ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer

Jeg overvejer at starte egen virksomhed indenfor IT, med salg af produkter indenfor sportsindustrien. Jeg er overbevist om at det danske marked max. ville kunne generere en omsætning på ca. 5 mio. kr. tiderne taget i betragtning. Derfor skal virksomheden gøres international hurtigt - her tænker jeg især på det tyske marked.

Mit spørgsmål ligger dog i hvordan jeg bedste sætter mig virksomhed sammen. Jeg er nemlig kun 20 år, dog med erfaring indenfor iværksætteri, men ikke internationalt eller i samme størelsesorden som virksomheden skal udvikles til.

Så nogle forslag til om jeg skulle finde nogle partnere på min egen alder, der ville have samme passion for projektet som mig - eller en ældere partner som ville have noget erfaring indenfor branchen eller andet?

Tak

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart, ville jeg mene at du skulle koncentrer dig om at opnå omsætningen på de 5 mill.

Du står meget bedre i forhold til en evt. partner, da din virksomhed så har en værdi. Måske er det så slet ikke en partner, men bare en ansat du så skal havde.

Vejen til de 5 mill. i omsætning, vil gøre dig meget klogere, der er altid en masse at lære når man starter i en branche, og det er slet ikke nogen dårlig ide at lærer det hele fra bunden.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du spørger til ledelsesstruktur, i en lille virksomhed er man nødt til selv at være blæksprutte og kunne/gøre alting selv (ingen er desværre gode til alting)

Helt grundlæggende er det en god ting fra starten at tænke sin virksomhed opdelt i funktionsområder f.eks. salg, administration og produktion, så kan du bedre overskue hvor du har/får brug for support, du bør ligge dine kræfter hvor du er bedst og få hjælp/partner der hvor du er svagest.

Jeg tror også du skal få projektet modnet og gjort levedygtigt inden du kaster dig ud over fædrelandets grænser.

Hvis du skulle få brug for bank eller anden finansiering vil de godt se holdbare budgetter og positive resultater i en mindre målestok, med mindre du selv er god for en del millioner.

Medens du starter og vokser fra zero, får du sikkert brug for forskellige spidskompetencer, som du ikke selv er i besiddelse af og hvor det ikke er realistisk at ansætte personale. Brug her free lance virksomheder f.eks. flyvende bogholder, it/web, markedsføring mv.. Sørg for at de arbejder efter klare og afgrænsede aftaler og gerne til aftalte priser, så kan du styre det.

Om du kan finde en ligeså engageret partner, som dig selv, er altid et godt spørgsmål, for nogle lykkes det, for flere lykkes det ikke. Men det lykkes bedst hvis i klart definerer jeres forskellige ansvarsområder/arbejdsområder og aftaler løbende rationelle mål, som i kan måle på om i når.

Svært at blive mere specifik ud fra det bredt formulerede spørgsmål.

De bedste hilsener

Italien Finn

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 16:24

Mange tak for rådene først til dig Finn, men også til Hr. Lundsby.

Yderligere vil jeg dernæst belyse den konkrete situation, som jeg har i hovedet.

Helt realt er det nemlig sådan at jeg til sommer starter på Erhvervsakdamiet på iværksætterlinjen.Hvilket vil sige at jeg her kunne løbe ind i en fremtidig partner til den kommende virksomhed.

Dog tænker jeg på hvilke krav jeg burde stille til min eller mine partnere af den nye virksomhed.

Jeg har selv tænkt på at det skulle være nogle med samme kvalitets niveau som mig selv, men også at engagement skulle spille overnes.

Men har i ellers nogle kriterier som i ville gå ud fra?

Yderligere kan det nævnes at jeg er enebarn, hvilket også kom lidt til udtryk i min gamle partner virksomhed, hvor jeg ikke var så god til at kommunikere. Dette kan måske skyldes, at jeg ikke følte de andre var kvalificerede til at påtage sig opgaver, eller at de ikke havde samme passion for projektet som mig selv. Men her i ligger også spørgsmålet, om jeg overhoved egner mig til at have partnere - eller jeg nok bare må erkende at enerådighed er bedst for mig. Hvad synes i?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:37

Jeg tror bare du skal komme igang, med din virksomhed! Når der så kommer muligheder for tage partnere ind, kan du vurdere dem case-by-case. Så ikke alle de overvejelser, kom igang med at få solgt noget!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:40

Da jeg var 20 vil jeg tro, at jeg var sådan cirka lige som dig.

Jeg vil kraftigt anbefale, at du IKKE tænker på partnerskab de næste mange år.

At være 2 om et projekt i så tidlig en alder er næsten med sikkerhed dømt til at gå galt.

20 år - Det er alderen med flyvske ideer, høje ambitioner og udvikling.

Du har brug for, at opleve på egen krop hvordan realiteterne hænger sammen - UDEN at kunne benytte dig af den undskyldning, at "det var din partners skyld". 

Så sansynligheden for at, selv om I matcher hinanden perfekt lige nu (hvilket i sig selv er nærmest usansynligt), at I "glider fra hinanden" inden for kort tid er alt, alt for stor til at jeg ville turde løbe risikoen.

Selv med de bedste kommunikationsevner er det en svær balancegang.

Så mit råd er: Du kommer bedre i gang uden en partner.

Koncentrer dig om "bolden" og gør det, du har brug for at gøre. Og træk så i stedet for på dit netværk, efterhånden som du har brug for de forskellige kompetancer.

Det er meget mere effektivt Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:07

Ja bare kom igang, du skal på nuværende tidspunkt ikke spekulere over partner osv. Når du har et produkt på marked der generere en omsætning kan du begynde at overvej hvordan det hele skal struktureres.

Og pas på med at undervurder marked for sport sammenholdt med den økonomiske krise. For mange mennesker ligger sport under et nødvendigheds behov som man opfylder uanset hvordan ens økonomi hænger sammen. Det er jo de færest der stopper med at spille fodbold fordi det er "dårlige tider". Hvis dit produkt er i orden skal folk nok finde penge til det!

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:40

Til alle som har svaret på trådden, siger jeg mange tak.

Jeg føler mig langt bedre rustet nu, end før.

Så det er bare derud af:)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:45

Et svar til Mikkel Jensen

Jeg er helt enig med dig om at sport at røget i nødvendigheds kategorien, og blevet et must for befolkningen. Derfor er jeg da også glad for at jeg ligger inde med sportsaktier i Danmark. At de forskellige virksomheder så er elendige til at forrente deres omsætning, fordi at de bruger penge på spillere og lønninger, så snart de har dem, er desværre ærgeligt - Men det er noget som jeg prøver at ændre på diverse generalforsamlinger.  Et korstog som er længere tid undervejs:)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)