Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattespørgsmål vdr. lån til fast ejendom

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg ville høre om der er en der kan svare mig på følgende:

Når jeg beregner et boliglån på diverse kreditforeningssider, så får jeg ydelsen hver måned før og efter skat.

Er det rigtigt forstået at ydelsen før skat er det man betaler hver måned og når så skatteregnskabet bliver gjort op engang i marts, så får jeg penge tilbage i skat, som svare til ydelsen efter skat, er det korrekt? dvs, hvis ydelsen siger 200000kr. årligt før skat og ydelsen efter skat er 150000kr, så vil jeg få 50000kr. tilbage i skat, eller hvordan?

Mvh. Jacob

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:00

Hej.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:03

Hej.

Du har fuldstændig ret.

Bortset fra at de kr. 5000 vil du få udbetalt løbende hen over året, idet du forhøjer dit månedsfradrag med 1/12 af de kr. 5.000.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders....ikke forstået?

Nej.......de 150 tkr.(rt. og afdrag) får du ikke retur eller 50 tkr. for den sags skyld.

Det er kun skatteværdien af renteudgifterne., der modregnes din skat.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. May 10
Skrevet kl. 22:28

Det vil altså sige, at man på skat.dk skal gå ind og berette ens låneudgifter og så får man et forhøjet fradrag og så vil man altså løbende få reguleret ens udgifter?

Hvis jeg skal forstå det helt rigtigt, så skal man reelt set kun af med det beløb som angives "efter skat"? eller hvordan?

Anders du mener 50000kr. som fordeles på hele året ved at man forhøjer sit fradrag for låneudgifter, er det ikke rigtigt?

Jeg har læst et sted at man mellem 2012 og 2019 gradvist sænker rentefradraget fra 33% til 25%. Er det korrekt og i givet fald, tager f.eks. brf beregneren højde for dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Hej!

Ja...du får kun fradrag for renteudgifterne.........og er da sikker på, at beregneren tager højde for det.

Glem det, som Anders har skrevet....da dette ikke er korrekt.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. May 10
Skrevet kl. 23:32

Okay, så reelt set så skal jeg kun af med det beløb som hedder "efter skat", da differencen mellem "før skat" og "efter skat" betales af skat i kraft af et rentefradrag?

Lad os tage et eksempel, så det er skåret ud i fem lag pap:

Jeg køber en ejerlejlighed, denne lejer jeg ud og får hver måned en lejeindtægt ind. Jeg betaler af på realkreditlånet og hvert år har jeg nogle driftsudgifter. Disse driftsudgifter + afdragene til lånet er mine samlede udgifter. Disse samlede udgifter giver mig et underskud på 3000kr. om måneden, hvis jeg trækker "før skat" beløbet + driftsudgifterne fra min lejeindtægt. Hvis jeg dog trækker "efter skat" + driftsudgifterne fra lejeindtægten har jeg et lille overskud, lad os sige 200kr.

Jeg kan godt se at afkastet ikke er stort og det er en dårlig investering set med invester-briller, men hvis man bare vil have et lille overskud, eller bare vil lade lejeindtægterne betale ejerlejligheden af, så er det vel fint nok eller er der fejl ved min forståelse af rentefradraget? For hvis man kan sætte sit rentefradrag til differencen mellem "før skat" og "efter skat" beløbet og man hver måned har 200kr. i overskud er der ingen problem, men hvis man ikke kan dette eller kun kan gøre skatten op en gang årligt (marts), så vil der komme 3000kr. i minus hver måned, indtil marts og dette er jo ingen fordel.

Håber jeg har forklaret eksemplet godt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

Hej!

Du skal lige huske på, at dine ydelser til kreditforeningen består af afdrag+renteudgifterne, og det er

kun renteudgifterne du kan trække fra som en driftsudgift.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. May 10
Skrevet kl. 23:43

...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Hej!

Jo..det gør beregneren.

Og ja...kan godt følge dit synspunkt......virker ret fornuftigt.

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)