Jeg skal nemlig lige præcist have delt det op i nogle letforståelige kategorier.
Nu ved jeg ikke hvordan du griber det an.... Men hvis jeg skulle komme med et par forslag.... Ja så vil jeg anbefale dig at kigge på andre lign. fora - der er jo en del større udenlandske fora, med fokus på Joomla. Siger ikke du skal plagiere... Men det er nok ikke en skade til, at lade sig inspirere af deres emneinddeling.
Du skal bare være opmærksom på at mange af dem bærer tydeligt præg af at være mest brugt af relativt kvalificerede brugere, så fokus er ikke altid på nybegyndere (som jeg fornemmer dit fokus er). Men prøv at se hvordan andre gør og hvad de har succés med - det er nemlig skidesvært, at spå om hvad ens brugere nu synes er fedt eller ej. Så kan man trække på andres erfaringer er det ikke noget man skal kimse af.
Derudover er der naturligvis også Google, som er en fremragende kilde, til data om hvad pokker folk render rundt og søger på. Den information er også guld værd i forhold til designet af dit site.
Lige en tilføjelse... Du skal naturligvis også kigge på de forskellige fora, på de Joomla-sites, du støder på. Dvs. hvis der er 300 spørgsmål i hvert forum om hvordan man ændre skrifttyper, så er det nok en god idé, at indrette din navigation herefter.... F.eks. kan jeg se på dit eget forum, at forskellige spørgsmål om templates går igen en del gange - det ville måske være en idé at lave et seperat menupunkt, der omhandler templates. Istedet for at "gemme" dit lidt af vejen sammen med grafik og CSS.... Eller slet og ret lave et menupunkt, der hedder "Design".