Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed v/ ???? + bonus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu spørg jeg måske lidt dumt.

Men hvordan kan det være at der findes et hav af enkeltmandsvirksomheder uden efterfulgt af deres fulde navn?

Hvis Børge Hansen registrere navnet "Børges fabrik" vil der normalt  i cvr registret komme til at stå Børges fabrik v/ Børge Hansen.

Bonus spørgsmålet lyder:

Hvorfor bliver alle anparts - og aktieselskaber registreret med STORE bogstaver?

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 01:46

Dette er fordi det er enkeltmands virksomheder

a/s og ApS er ikke virksomheder men selskaber, derfor står ejerens navn ikke bagved.

Den med store bogstaver ved jeg ikke hvorfor? 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 01:52

Aalborg Biludlejning:

a/s og ApS er ikke virksomheder men selskaber, derfor står ejerens navn ikke bagved.

Den med store bogstaver ved jeg ikke hvorfor? 

Det er jeg udmærket klar over.

Mit spørgsmål var nu hvorfor der findes en del enkeltmandsvirksomheder uden efterfulgt af ejerens navn.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 07:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bastian:

Hvis Børge Hansen registrere navnet "Børges fabrik" vil der normalt  i cvr registret komme til at stå Børges fabrik v/ Børge Hansen.

Ikke nødvendigvis. Jeg har prøvet begge dele. Det virker lidt tilfældig om navnet kommer med eller ej. Det er imidlertid ikke et krav at navnet er der og kan fjernes ved at man laver en ændring af firmanavnet (firmanavnet minus ejerens navn) og sender det til Erhvervs og selskabssyrelsen.

//Nina

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 09:03

Ninaf:

Bastian:

Ikke nødvendigvis. Jeg har prøvet begge dele. Det virker lidt tilfældig om navnet kommer med eller ej. Det er imidlertid ikke et krav at navnet er der og kan fjernes ved at man laver en ændring af firmanavnet (firmanavnet minus ejerens navn) og sender det til Erhvervs og selskabssyrelsen.

//Nina

Det har du ret i. :-)

"Indsæt gerne ejerens navn i virksomhedens navn, fx Ventor v/ Per Hansen. Bemærk desuden, at du IKKE kan foretage EJERSKIFT ved at ændre virksomhedens navn. Læs mere under Hjælp!)"

Med venlig hilsen
Bastian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)