Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt at ormregistrere bil uden registreringsattesten ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg har en bil som jeg gerne skulle have ormregistreret på tirsdag. Jeg har dog mistet registreringsattesten men fået tidligere ejer til at underskrive en blanket fra skat så jeg kan få tilsendt en ny. 

Mit spørgsmål går på: 

Er der en der ved hvor vidt det er muligt at ormregistrerer en bil, når man afleverer den blanket fra skat og betaler deres gebyr for at få tilsendt en ny attest, uden at have attesten? 

Den gamle ejer skriver jo under på at attesten er bortkommet og at attesten skal sendes til den nye ejer (mig) ?

Den blanket jeg snakker om er denne her:  http://www.skat.dk/blanketter/21056.pdf

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716013&vId=0

Mvh

Jonas

Lejenspand.dk 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:50

Aalborg Biludlejning:
Jeg har en bil som jeg gerne skulle have ormregistreret på tirsdag. Jeg har dog mistet registreringsattesten men fået tidligere ejer til at underskrive en blanket fra skat så jeg kan få tilsendt en ny. 

Der er noget sort snak i dit indlæg.

Enten ejer du bilen fordi der er foregået en handel og en omregistrering, eller også ejer du ikke bilen.

Hvis du ejer bilen og den en gang er omregistreret til dit navn, så kan du ikke bruge noget fra den tidligere ejer, da du jo er ejeren.

Hvis det er sådan, at du har overtaget et køretøj uden at omregistrere det og har smidt den gamle ejers registreringsbevis væk, så kan du ikke få den omregistreret uden en ny registreingsattest fra den "gamle" ejer. Det tager 7-10 dage at få en ny, afhængigt af travlheden.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:08

Jeg ejer bilen i den forstand at jeg har købt og betalt for bilen, men aldrig fået den omregistreret. 

Jeg mistede registreringsattesten under transporten af bilen, derfor har den gamle ejer udfyldt ovenstående blanket for at jeg kan få en ny attest. 

Jo bilen er min, jeg har haft den til at holde i 8 måneder uden plader og den er ikke meldt stjålet Wink

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:15

Aalborg Biludlejning:
Jo bilen er min, jeg har haft den til at holde i 8 måneder uden plader og den er ikke meldt stjålet Wink

Hehe kunne jeg ikke finde på at antyde, så er der ikke andet for end at køre til Skat tirsdag morgen,men jeg er rimelig sikker på at de ikke kan hjælpe dig før du har en registeringsattest i hånden.  

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:59

Nå her er en lille update :)

Det var muligt at omregistrere bilen med ovenstående blanket i hånden, jeg behøvede ikke at vente 10 dage på at få tilsendt en ny. 

Mvh

Jonas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)