Jeg har lavet en del seo til et af mine sites. Jeg fik sitet op på side 1 i google og var jo derfor tilfreds.
Jeg får så en stor overraskelse i dag da jeg ser, at mit site slet ikke er i top 100 på google på de keywords jeg havde gode rankeringer før. Når jeg kigger på hvornår sitet sidst er cached er datoen d. 15-5.
Der kan være mange grunde... Her er nogle af de mest hyppige spørgsmål, hvorved du kan finde grunden:
Hvor gammel er det omtalte site? Har du mistet vigtige links for nyligt? Er din linkbuilding alsidig, og består dermed ikke kun af en type links (f.eks. kun links fra spammy linkkataloger)? Har du lavet nogle ændringer på det sidste? Har du dublicate content problemer?
Google smider typisk "nye sites" op i top placering hvorefter de "daler" igennem resultaterne til de har fundet det leje hvor de passer til. Det kan være en af grundene.
En anden: Google anvender flere søgecentre. Når de ændre algoritme / center - ændres søgeresultatet. Det kan være en anden.
Men som der bliver sagt: skaf flere indgående links. Og det skal være med gode ankertekster.