Jeg har brug for en helt konkret oplysning, som jeg ikke har kunnet finde i mine google-søgninger eller i e-handelsloven. Jeg er begyndt at sælge nogle produkter i min netshop, som ikke er nogle, jeg har på lager, men som er nogle, jeg bestiller direkte hos producenten som så sender dem til kunden. Der er tale om bestillingsvarer, som er unikke, da de printes med bogstaver og tal efter kundens ønske. Fra jeg giver bestillingen til producenten går der ca. 7 dage, før kunden modtager varen med posten. Mit spørgsmål er så, hvornår kan jeg hæve betalingen fra kunden gennem PBS? Normalt må jeg jo hæve betaling det sekund, jeg har afleveret pakken på posthuset, men hvad gør jeg her? Må jeg hæve betaling så snart jeg har bestilt hos producenten, eller skal jeg vente de 7 dage og så hæve beløbet? På forhånd tak for hjælpen :) Maria |
Spørgsmål ang. betaling ved speciel vare?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
loven er helt klar efter min bedste overbevisning, først når varen sendes det sidste stræk til kunden , må der hæves penge. jeg har selv problemet en gang imellem, og det er et problem, hvem siger at ens leverandør holder hvad han lover? loven er ikke lavet til små firmaer, der lever som din virksomhed feks gør, omvendt kan man jo heller ikke trække penge fra folks konto før de(næsten) har varen....tænk hvis en kvicly ansat gik rundt i forretningen og hev penge op af folks lommer FØR de havde kommet mælken i kurven!??? det sidste kun for sjov mvh jan kristensen, nordisk-handelshus |
Ja, Jan, det er også lige præcis hvad jeg selv går og tænker på. Det som er mit problem er, at mine kunder jo også køber andre varer samtidig med at de køber specielprodukterne, som jeg skal viderebestille for dem. F.eks. havde jeg i lørdags en ordre på knap 1500,-, hvoraf de 200 var specielvarer, og resten er sendt afsted til kunden fra vores lager. Dette betyder, at jeg ikke kan hæve betalingen for varerne, førend varen er sendt fra producenten, og på den måde er det irriterende. Men - vi har besluttet, at vi hæver betaling på kundens kort 5 hverdage efter, at ordren er gennemført. Det giver reelt set 7 dage, som vi ved er den tidsramme, producenten skal have (hvor jeg skrev 10 dage tidligere). Jeg håber det kan fungere på den måde, ellers må vi gøre det sådan, at kunden skal betale separat for specielvaren uden andre produkter i ordren, men det kan vi også miste kunder på... Åh ja, det er noget rod, selv om det for os også er let tjente penge i sidste ende :) |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)