Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg placere Adsense annoncer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et par Google AdSense annoncer på min blog http://www.a-helbo.dk Dog synes jeg ikke at der er ret mange klik på annoncerne, trods at statistikken på Google siger 350 sidevisninger på de sidste syv dage.

Der der noget jeg kan gøre for at øge indtjeningen via disse annoncer på en eller anden måde? Er ikke meget inde i AdSense, men har læst rundt omkring, at placeringerne er vigtigt.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:17

Hej Anders,

Normalt ligger indtjeningen på 20 - 30 kr. CPM ( = pr. 1.000 visninger)

Så det er ikke unormal hvis du kun har tjent 10 - 15 kr. på 350 sidevisninger (hvor mange af dem, sikkert er dig selv) 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:21

Ok, så er det ikke bare mig hehe... Altid rart at vide. Men er der ok placeringer til de to rubrikker jeg har i hver side af bloggen, eller skal de ligges et andet sted, fx helt i toppen af siden (før indholdet)?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:23

Simon:

Hej Anders,

Normalt ligger indtjeningen på 20 - 30 kr. CPM ( = pr. 1.000 visninger)

Så det er ikke unormal hvis du kun har tjent 10 - 15 kr. på 350 sidevisninger (hvor mange af dem, sikkert er dig selv) 

En Bil køre normalt også 20 på literen nu om dage vel?

Det afhænger jo meget af branche og placering af annoncer?

Anders:

jeg ville flytte din kvadratiske annonce nede i højre hjørne op så den bliver set så snart siden loader. Farverne skal matche dine links og opsætning i menuen så det stortset ligner en "almindelig menu".

en 468x40 banner efter de 2 første indlæg kunne også godt bruges, dog skal der nok programmeres ind, ved dog ikke om du er hardcore til det :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:24

Anders Helbo:

Ok, så er det ikke bare mig hehe... Altid rart at vide. Men er der ok placeringer til de to rubrikker jeg har i hver side af bloggen, eller skal de ligges et andet sted, fx helt i toppen af siden (før indholdet)?

Du nåede så at skrive inden jeg svarede.. Jeg syntes bestemt du skal have 1-2 i toppen og 1 lidt længere nede for ikke at "spamme" din forside for meget. Men gør dem så tilpasset til din menu som muligt så de ikke er "i vejen" for brugeren men ses som en del af hjemmesiden, og forhåbentligt giver et klik eller 2 :P

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:29

Bautik:

Smile

Mit svar hjælper ham. Det er faktum.

Hvis en mand intet vidste om huse overhovedet, ville det også hjælpe ham at sige det normalt koster 1 til 2,5 million at få bygget. Så er det klart at du kan få huse der er meget billigere ude på landet og dyre luksus huse. Men faktum er at han har et estimat. 

Nu ved han at han ikke kan forvente 250 kr. for hver 350 visninger. Så jeg vil nu mene at mit svar var brugbart - kan godt være CPM i hans "branche" er 13,5 eller 44 kr., men derfor ville han stadig kunne bruge mit forsigtige estimat.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:34

Simon:

Bautik:

Smile

Mit svar hjælper ham. Det er faktum.

Hvis en mand intet vidste om huse overhovedet, ville det også hjælpe ham at sige det normalt koster 1 til 2,5 million at få bygget. Så er det klart at du kan få huse der er meget billigere ude på landet og dyre luksus huse. Men faktum er at han har et estimat. 

Nu ved han at han ikke kan forvente 250 kr. for hver 350 visninger. Så jeg vil nu mene at mit svar var brugbart - kan godt være CPM i hans "branche" er 13,5 eller 44 kr., men derfor ville han stadig kunne bruge mit forsigtige estimat.

Det hjælper ham endnu mindre end at en bil køre 20 på literen :)

Du kan bare ikke sige hvad han nogenlunde ville tjene på det. Jeg har en del sider og jeg ligger mellem 1 og 1500 kroner cpm, så i teorien kan det sagtens være 20-30 kr cpm, men 1kr og 1500kr er 2 lige så gode bude :p

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:40

Anders Helbo:
Der der noget jeg kan gøre for at øge indtjeningen via disse annoncer på en eller anden måde? Er ikke meget inde i AdSense, men har læst rundt omkring, at placeringerne er vigtigt.

Når jeg lige kaster et blik på forsiden, så kan jeg ikke se dine reklamer. Så de skal rykkes op.

Derudover så vil du tjene mest på de reklamer som bliver vist først (her tænker jeg på i html koden).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Anders

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:08

Video-svar.... JUBII!!! Helt klart den form for svar som jeg 100 % kan bruge til noget, og så er det let forståeligt når man får det fortalt.

Nogle rigtig gode inputs du kommer med i videoen Anders. 1000 tak for det. Kunne egentlig være rart nok at få fjernet de Adsense-annoncer som jeg har i siderne. Så kunne der måske blive plads til lidt andre ting i stedet. :D Credit til dig herfra!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)