Jo, det er Google Ireland, og jeg får afregning fra Google via alm. bankoverførsel hver måned.
Skat vil dog have, at der sendes fakturaer til Google, og dernæst skal de bruge Google's CVR nummer ift. momsangivelsen, selvom der ikke skal betales moms.
Jeg har prøvet at forklare dem, at jeg ikke mener det med fakturaer er en mulighed, men det lader det til at de ikke tager som et svar.
Derfor efterspørger jeg bl.a. Google's CVR nummer.
Jeg har fået bindende svar om, at jeg ikke skal betale moms. (Kan sende det til dig)
Firmaet er ikke startet endnu. Dog fik jeg et CVR nummer pr. e-mail idag.
Var til et informations møde i Skat her til aften - oplægsholderen ville have at der skulle sendes en faktura, og til det skulle jeg bruge Google's CVR nummer, eller det der tilsvarer.
Jeg har fået bindende svar om, at jeg ikke skal betale moms. (Kan sende det til dig)
Firmaet er ikke startet endnu. Dog fik jeg et CVR nummer pr. e-mail idag.
Var til et informations møde i Skat her til aften - oplægsholderen ville have at der skulle sendes en faktura, og til det skulle jeg bruge Google's CVR nummer, eller det der tilsvarer.
Vigga
Hej
Jeg er helt enig med Peter.
Du skal ikke fremsende faktura til Google, men derimod betragte overførslen af AdSense indtægterne som en kreditnota = indtægt i omsætningen.