men det har han også fået at vide nu. Sitet er registreret til dig selv. På Refocus' side skriver i bl.a. Derfor har vi hos ReFocus lagt en stor del af fokus på udarbejdelse af en fornuftig linkstrategi. Det er nemlig særdeles vigtigt at få kvalitetslinks - dette værende populære links, relevante links og links fra ikke-spamende websites. Særligt Google er blevet meget kritiske med henblik på links. Hvordan hænger det sammen med,at du ifølge dine egne udtalelser ikke synes det er forkert, at fylde sider med lort for at fremhæve en kunde eller linkspamme? Hvis det er sådanne linkpakkeløsninger man får fra ca. 12.000 Kr., så nærmer det sig bondefangeri. |
Redzone Global
Selvom sitet er registreret privat til mig, behøver det ikke være mig der styrer det, vel? Og jeg er ikke sikker på hvad du mener med det sidste. Jeg synes stadigvæk det er iorden at fylde andre sider med lort, så længe det ikke går ud over kunden. Det er min politik, og den må jeg vel om?! |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Jeg er ikke enig i, at man kan "fylde sider med lort" og bruge dem til at linke til sine kunders sider uden at tænke på, at kundernes sider bliver sat i sammenhæng med disse sider både af Google og webbrugere, men jeg har respekt for at du fastholder din holdning til emnet uden at tvivle. |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Er der ikke lidt hetz-stemning her til aften? Det er da lidt |
Hey IT-Nørd Ligesom Brian vil jeg opfordre dig til smide masken. Jeg er grundlæggende af den holdning, at hvis man ikke kan stå ved det man siger så skal man holde sin mund. Bortset fra anonymiteten, synes jeg ellers debatten virker relativt saglig. I det hele taget finder jeg alt der kaster lys, over den mystiske SEO branche, spændende. |
Kom nu ud af skabet, så vi kan køre debatten videre på et sagligt og ligeværdigt grundlag! Og så husk Martins huskeregel om at gå efter bolden og ikke manden. (gælder selvfølgelig for alle ![]() |
Tak for opbakningen Tommy ![]() Tommy, du efterlyste noget mere omkring valg af SEO partner m.m. og jeg vil da gerne give mit besyv med, så I også lige ser den fra min vinkel.. JEG har valgt Marcel og ReFocus til at hjælpe med med SEO på mit site. Jeg skriver JEG med stort, for jeg er kommet til ham og ikke omvendt, så det har været et helt bevidst og aktivt valg fra min side og JEG har ikke fortrudt et sekund ! -Jeg ville også gerne have haft Mikkel med som partner, men jeg må nok vente med denne del til forretningen går lidt bedre ![]() Man kan altid diskutere etik og moral, men jeg vil lige fastslå at Marcel og Refocus ALTID har fortalt mig hvad de laver og hvilke risici, der kan være ved det ene kontra det andet (modsat Scannet i deres tidligere SEO værktøj - der er en hel tråd et sted ang. dette). Derfor stoler jeg på Marcel, men jeg tager selv ansvaret for hvis noget skulle gå galt. Men udover det aktive, som Marcel laver for mig, så har han været en rigtig god partner og "mentor" på SEO området for mig.. Han har lært mig hvordan jeg selv kan optimere mit site og en hel masse om SEO generelt. Jeg har kunnet kontakte ham "nat og dag" og diskutere alverdens tilbud, som jeg har fået - og her vil jeg godt sige, at han faktisk har anbefalet mig at bruge at andet firma også (og nej, det var ikke Mikkels), så alt i alt syntes jeg at have fået en fair, troværdig og god behandling og kan helt sikkert anbefale ham, selvom jeg egentlig helst ville beholde ham for mig selv ![]() Nogen vil så kunne sige, at jeg er farvet i denne debat, -og ja, det er jeg da, men det var jeg ikke, da jeg første gang ankom hertil Amino og det var udfra diverse tråde og hjælp at jeg traf mit valg, -og jeg er endnu ikke blevet skuffet.. Og jeg har det nu engang sådan, at hvis jeg oplever hjælpsomme folk, som på Amino og så på et tidspunkt skal have noget lavet, ja, så vil jeg da helst støtte en Amino, -uanset om det er visitkort, design af logo''er eller SEO... Mine overvejelser ang. SEO og alle andre ting vedr. min virksomhed går altid på troværdighed. Virker personen/virksomheden troværdig ? Kan jeg få svar på mine spørgsmål ? Og selvfølgelig kan de indfri mine mål ? - og så en dum "kvindeting", er kemien i orden ? Jeg hader at arbejde med "smarte" sælgere, som nok lige skal belære lille mig om hvordan det hele skal gøres ![]() Og ja SEO virker.. Jeg er gået adskillige pladser op, efter Marcel er kommet på banen og vi skal nok nå målet på de søgeord, som vi har udvalgt os. Og husk nu, at jeg ikke siger at det kun er Marcel, som kan det, -for der er masser af andre dygtige SEO folk også her på Amino, men Marcel har vist sig at være "min mand" til opgaven og så stoler jeg på at han ved hvad han laver - og går udfra at han selvfølgelig beskytter mine interesser vedr. linkbuilding m.m. Og det gør han ! - Men der findes efterhånden så mange holdniger til hvad SEO er og ikke er, så det er en ren jungle, -derfor vil mit afsluttende råd også være til alle nye "SEO -nybegyndere" at man skal sætte sig lidt ind i hvad det er, så man i det mindste kan stille nogle relev
|
Det viser med al tydelighed, at en debat som denne har sin berettigelse, der er ikke nogen der skal lade andre høre noget, nu har vi fået bragt indlæg om link spamming ind i debatten ( Roscco ) , det vil jeg ikke kommentere på nuværende tidspunkt, men blot konstatere, at det klart giver et billede af situationen i den virkelige verden, der er meget mere broget end det der fortælles i dette forum, hvor meget af debatten her drejer sig om at profilere sig på andres bekostning i nedsættende vendinger, mere end egentlig vurdering af det faktuelle. Det er en skam, at det ikke er nøgterne diskussioner på et højt fagligt niveau, hvilket ville være noget alle ville få noget ud af i praksis – i stedet for at pege fingre af hinanden det er der ingen der får noget som helst ud af. Det eneste der jo på nuværende tidspunkt ikke er svaret på, er jo det oprindelige indlæg som satte debatten i gang – det illustrerer jo godt det eksempel jeg har fremført, at der nok ikke er så stor forskel på moralen i branchen og forskellen mellem de metoder der anvendes ikke er så stor i det virkelige liv.. Og ja, jeg er ikke her for at proflere egen forretning med backlink med alle mulige varianter af ankertekster, men ønsker bare at stille min faglige programmerings kompetence til rådighed, da der forståeligt nok ikke er så mange i dette forum, der direkte kan dissekere de forskellige løsninger fra hinanden og vurdere dem ud fra et programmeringsteknisk grundlag. – og her gør jeg en forskel, der er ingen der kan gemme noget, uanset hvor godt de cloaker det, kan jeg finde det – det er der 100 % garanti for – Sorry. Men det er ikke mit job at liste de sorte syndere op her, så ville listen blive meget lang, men i eksemplet er det blot trukket frem for at vise, at der er ikke nogen der skal lade andre høre noget. Der er klart, at nogle syntes de er suveræne til at cloake websites, men man skal altid huske på, at alle programmer er kodning, og at al kodning kan åbnes igen i de rette hænder, så uanset hvor godt det gemmes væk er der altid nogen, der kan se hvad der gemmer sig bag tæppet. |
Haha flot måde at komme udenom at afsløre din identitet. Jeg gætter på du enten selv er i branchen, og måske endda har fået en omgang kritik her på amino, og derfor nu vil hævne dig eller at der ikke er hold i dine ord. Ingen har bedt dig om at profilere dit firma på den ene eller anden måde, vi ønsker bare at kunne debattere med en der tør fortælle hvem han er. Det er så nemt at være "annonym" på nettet, og det gør ofte at man kan smører lidt tykt på. Jeg orker ihvertfald ikke at diskutere med en person som ikke engang tør fortælle hvem han er :) |