--> Webnørd - server admn Det er usselt at kaste med sten mod andre på denne side, når du selv sidder skjult bag et dæknavn! Er du en konkurrent? Smid masken og vis hvem du, så debatten, kan foregå på en ligeværdig måde... |
Hej Marcel
Jeg vil bare sætte tingene i relief, at en debat bør foregå sobert bør være et most – jeg ser bla i flere indlæg, hvor du kommenterer på andre SEO virksomheder og bruger meget negative vendinger – jeg mener, man bør tage debatten på et helt andet grundlag og deltager gerne i en egentlig debat om SEO og alle de metoder til optimering der findes.
Indlægget handler ikke om dine ting, men mere generelt om SEO, etik og moral i helhed som jo er er tema for tiden på debatten.
Søgemaskineoptimering er dybest set ikke så svært som mange gør det til, det handler om tekst og links, det kan så være skjulte tekster eller skjulte links, synlige tekster, synlige links eller kombinationer deraf, mere er der ikke i det, noget i højrisikogruppen andet uden for risiko.
Men som mange andre håndværk er det ikke kun værktøjet der giver de bedste resultater, det er håndværkeren bag ved værktøjet, der skaber succes historierne, og søgemaskineoptimering er i dag et håndværk, der kræver kendskab til søgemaskiner og viden om, hvordan de læser sider og tackler links og linktekster.
Der findes gode mekanikere og mindre gode mekanikere – det samme indenfor SEO området.
Derfor vil jeg understrege med store fede streger, at jeg ikke går efter nogen som helst her på Amino, men ønsker en nuanceret debat og grunden til jeg er kommet op at hullet skyldes den ensidighed der er indenfor gruppen online marketing og salg.
Ja ingen kan give garanti på topplaceringer på søgemaskinerne, men der kan skabes meget trafik ved at have en egentlig søgeords strategi ud fra ens websted og på baggrund heraf korrekt opsatte sider, dette uanset om det er traditionel optimering eller cloaking.
Der vil altid være forskel på hvor mange kliks de enkelte brancher kan generere, nogle brancher kan sikkert få en hel masse kliks på kort tid og andre have svært ved at få ligeså mange, sådan ser Verden nu engang ud.
Søgemaskiner er jo i bund og grund ikke andet end det der svarer til en telefonbog, med informationer ud fra indekserede websites.
Søgemaskinerne samt deres teknologier er ikke så fremskreden og epokegørende som de selv gerne vil gøre det til, derfor findes der mange smuthuller i systemet. PS- til deres forsvar det er heller ikke så nemt.
Takker for din velkomst til debatten.