Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskaber!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvordan oplagrer man bedst muligt sit regnskab? Jeg læste på en side, at det hverken skal kunne stjæles eller brænde... Og altid være til rådighed. Så eh, hvordan vil folk have at man opbevarer det? Indtil videre har jeg fået opbygget så meget noia at jeg har planer om at lave en sikkerhedskopi på disk, en ekstern harddisk og håndskrevet. Må jeg overhovedet lave sikkerhedskopier i forsklligt format når det skal noteres i noget, som ikke kan rettes? -Det kan det vel i princippet, når jeg skriver noget i noget andet?

Og hvad er det "de" allesammen snakker om med at man skal beskrive sit lagringsmedie? -Har jeg misforstået noget når jeg tror jeg skal sidde og udgive informationer om hardware? I så fald jeg skal, hvor og hvordan noteres det?

 

Derudover vil jeg gerne høre, hvordan man skriver et regnskab? Hvilke ”elementer” skal indgå? Der er ingen ansatte, så vidt jeg ved går det ind under kategorien "ydelser" (salg af egne ebooks), det kommer til at være globalt tilgængeligt, jeg har ingen udgifter... Kan det virkelig være så svært som jeg synes det er?!

 

Jeg besøgte told og skat i fredags og forhørte mig, men det gav næsten flere spørgsmål end svar. Jeg fik så meget med, at det skulle opstilles i kolonner og at der skulle være en plus-side og en minus-side i hver kolonne. Men hvor jeg skal skrive hvad, og hvad mit regnskab præcist skal bestå af ved jeg ikke.

 

Jeg gik ind og hentede en demo af programmet Summa Summarum, men jeg kan ikke gennemskue det i forhold til hvad jeg tror jeg fik at vide, at jeg skal gøre.

 

Og desuden er jeg ret lost, så jeg ved ikke rigtig ved hvad der alt er nødvendigt jeg spørger om... Jeg er SÅ tæt på og så kommer noget så irriterende som regnskab og skat (se anden thread) imellem *snøfte*! Hvis nogen har noget, som jeg har overset, vil jeg MEGET gerne gøres opmærksom på det.

 

ALT kan som udgangspunkt med største glæde bruges!!!

 

*Louise

 

PS: Til alle jer, som skrev til mit indlæg om Licenser, rigtig mange tak! Jeg mistede mit pass-word, som blev genfundet for et par dage siden og kunne derfor ikke logge på før nu, så der er nogle jeg ikke har besvaret. Men de er blevet læst og de kunne meget godt bruges.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Det lyder som om, du har brug for en god snak med en rolig og fredelig revisor.
 
Du kan sikkert sagtens lære alt det med skat, moms, fradrag osv., men jeg synes, du skal spørge dig selv, om det er værd at bruge tid på.
Du kan få en bogholder til at håndtere regnskabet for 2-300 kr. pr. time - og med et lille regnskab kan du sagtens finde en revisor, der vil lave det for 5000 kr. pr. år. Det vil sige, at for mindre end 10.000 kr. kan du slippe helt for bekymringerne over, om du nu også har fået det hele lavet helt rigtigt.
 
Jeg selv har spildt masser af tid på at lære et bogføringssystem at kende - nu samler jeg blot det hele i en elastikmappe og sender det til Vivi - så går resten af sig selv, og jeg kan koncentrere mig om at "trykke penge".
 
Det vigtigste, når du starter virksomhed op, er at du har en forretningsidé, som du tror på, og at du ved, hvor kunderne skal komme fra. Alt det tekniske kan man sagtens få hjælp til - det må ikke være en begrænsning.
 
Held og lykke
 
mvh Hans
 
 
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg er glad for endelig at få oplyst priser til en revisor... er det virkelig ikke dyrere?
 
Har dog læst, at jeg skal være klar på selv at tage ansvaret hvis noget går galt. Dvs. det er vel rart at kunne uanset?
 
Hvis jeg får en revisor, kan jeg så godt få udskrifter af udregningerne, så vi er 2 der passer på dem? Jeg går i det mindste ud fra, at jeg får lov til at se det hele... Så derudfra kan jeg vel også udlede et par ting i hvordan man gør?
 
Hm... så vil jeg gå ud og jage revisorer
 
Ha en rar dag
*Louise
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg har et mindre bogførings/adminstrationsbureau, som tager sig af bogføring, momsangivelser, regnskaber og alt det andet administrative bøvl, som kan opstå i dagligdagen.
 
Det foregår på den måde at vores kunder jævnligt sender en kuvert til os med alle bilag (eller vi kommer og henter det hos dig) og så sørger vi for at det hele bliver indtastet i et bogføringsprogram (f.eks. Summa Summarum)
 
Vi sender derefter den færdige momsangivelse til dig, som er lige til at aflevere til Told og Skat. Vi sender også løbende udskrifter af regnskabet til dig og analyser af hvordan det går i virksomheden, så du hele tiden har et overblik over din virksomheds situation. Har du Summa Summarum derhjemme sender vi også gerne løbende en diskette med regnskabet, som du så selv kan indlæse i dit program.
 
En anden mulighed er at benytte E-comonic, som er et webbaseret bogføringsprogram, hvor du kan logge på dit regnskab bare du har adgang til internettet og din revisor kan også logge på. Så kan man sidde og kigge i samme regnskab, der hele tiden er opdateret.
 
Jeg kan også være behælpelig med diverse spørgsmål omkring skat, fradrag m.m.
 
Min timepris ligger normalt på 325 kr, men jeg har andetsteds herinde på Amino lagt et tilbud ud til alle amino brugere, der lyder på 50 % rabat i resten af 2005, så du kan slippe med 162,5 kr i timen de næste par måneder.
 
Du kan se mere på www.netaccounting.dk
 
Har det din interesse så send en mail til mig info@netaccounting.dk
 
Hilsen
Lone
 
 
 
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg har været inde og kigge på din side.
 
Jeg håber på at få tid til at skrive dig en ordentlig mail, inden weekenden (det er primært dybdegående spørgsmål i 1. omgang, håber det er ok?). Så jeg ville bare sige, at jeg har læst det
 
Indtil videre, mange tak for tilbudet
 
Hygge
*Louise
 
 
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)