Det er altså stadig svært at svare på.
Der kan ligge 8000 definitoner i ordet "redesign" - så udover at nogle jo bare er dyrere end andre (sådan er det i alle brancher), så kan det være 2 vidt forskellige ting du har fået et tilbud på at få lavet.
Først og fremmest:
Din Googleplacering bør ikke rigtigt ændre sig, med mindre du skifter shopsystem.
Hvis du skifter shopsystem og det er en del af tilbudet ville jeg personligt ikke klassificere det tilbud du har fået som et "redesign".
Dernæst:
Et redesign kan eksempelvis være ... rent visuelt - et nyt look på sitet, som designeren synes er pænt.
Det kan også være en et nyt look, samtidigt med en restrukturering af måden man navigerer rundt på dit site på. Sidstnævnte kan jo så være mere eller mindre ankret i designeren/bureauets erfaringer med brugervenlighed og
konvertering. Det kan også være nyt look, restrukturering og nye features du ikke havde tidligere. Det kan også være de ting, plus bedre SEO-optimering.
Det kan være ret mange ting - og priserne kan svinge ret voldsomt derud fra.
Du ved bedst, hvad du er blevet tilbudt. Tal med andre, der har brugt de bureauer. Find ud af, om de har fået den råd og vejledning de har haft behov for. Om de har fået et visuelt design de er tilfredse med (dette er det letteste at afkode), om de har fået ny struktur eller nye features med i købet og om disse fungerer.
... og hvis du er i tvivl - så spørg bureauerne/designerne hvad der ligger i deres tilbud - og vælg så, hvad du føler dig mest tryg ved. Hvad føles rigtigt for dine behov.
Og husk til sidst at medtage dit nuværende design i overvejelserne i stedet for bare at vælge mellem tilbud A og tilbud B. Nogle gange, kan det være den rigtige løsning og prioritering at arbejde videre med det man har i forvejen i stedet for.