Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborgs råd, stopper al internet-handel

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin har skrevet et nyt indlæg i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Det lyder sådan her:

Som alle andre steder, så er der også svindlere på Amino.

Før du handler med nogen, så se på de andre indlæg de skriver på Amino, prøv at Google deres navn, firmanavn etc. og være altid på vagt.
Selvom folk virker flinke på Amino (eller alle andre steder) så kan de stadigvæk være professionelle svindlere.

Derfor skal du ALDRIG sælge noget, uden at, få pengene i hånden, før du udleverer varerne.
Se at pengenen er gået ind på din konto og nøjes ikke med at se et screenshot etc. fra købers bank.
Få pengene i hånden, i stedet for en check.

Køber du varer, så få varen i hånden før du udleverer pengene.

Et sted som Amino hvor folk handler på livet løs, vil altid tiltrække svindlere og platugler.

Så tænk dig om før du handler!

Dbh Martin 

Hvis man så lige kigger på de 2 udsagn som jeg har markeret med fedskrift kan jeg kun konkludere at Martin anbefaler at alle handler foregår "in-real-life" da overdragelse af varer og penge ikke må ske uafhængigt af hinanden.

Jeg er sikker på at hr. Thorborg ikke mener det han skriver - da han jo lever af internet-handel.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:18

Det kan man da kalde en deduktiv måde at anskue verden på :-D

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:21

Tror lige du skal se hans "advarsel" med et par iværksætter øjne.

Vi ved jo alle, det ikke er sådan han mener - sådan som du fremstiller det. 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:21

Han mener vel bare at man skal tænke sig lidt om. Fysisk handel kan være en rigtig god løsning når der ikke betales med kort gennem en etableret butik, og således er en vis grad af sikkerhed.

Skal man handle privat over nettet skal man bære sig fornuftigt ad, og eventuelt overveje at benytte diverse "mellemmands" services, som for et rimelig beskedent beløb giver en fornuftig sikkerhed.

Det er farligt blot at overføre penge via bank-overførsel til private "webidentiteter", mod forventning om at modtage en vare. Man risikerer selvfølgelig at varen aldrig dukker op, og så står man i en svær situation.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:25

Nu ville amino jo godt kunne eksistere i bedste velgående herinde, selvom der ikke var fokus på at finde samarbejdspartnere, så jeg håber da, at Martin Thorborg rent faktisk mener det, og ikke bare skriver det for at score noget "goodwill".

Jeg oprettede fornyelig en tråd herinde (Hvad sker der for folks moral?), fordi min fornemmelse sagde mig, at jeg var blevet taget godt og grundigt i røven af en "kunde", jeg fik her på amino. Kunden vendte sjovt nok tilbage senere samme dag, hvorfor jeg i første omgang fortrød min tråd. Det havde jeg dog ikke behøvet, idet vedkommende ganske rigtigt viste sig at være en svindler.

Efter han havde godtaget mit salgsbrev til ham, spurgte han mig ovenikøbet om jeg kendte en grafiker, jeg kunne få til at sætte salgsbrevet flot op. Jeg havde på daværende tidspunkt stadig mistanke til ham, hvorfor jeg skrev, at det kunne jeg sagtens klare -- så snart han havde betalt sin faktura fra mig. Jeg har ikke hørt noget til ham siden, og han svarer ikke på mine mails.

Men han er fræk nok til at vise interesse for en Mercedes Benz, som en anden person herinde havde sat til salg i en tråd.

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26

Det er gode råd til en perfekt verden. Vi er nok mange der har haft en eller flere uheldige oplevelser med folk - desværre også herinde fra. :-/

That having been said, så bed jeg lige mærke i følgende:

Derfor skal du ALDRIG sælge noget, uden at, få pengene i hånden, før du udleverer varerne.
Køber du varer, så få varen i hånden før du udleverer pengene.

Her står køber og sælger overfor hinanden og siger "Nej, DIG først!" :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:27

Jeg kan se et problem i de 2 udsagn...

Køber vil ikke betale før han har varen... sælger vil ikke sende varen før han har pengene... catch 22?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:28

Kort sagt: Jeg ved ikke længere om jeg tør at løse opgaver fra folk herinde medmindre de godtager at forudbetale mindst halvdelen af beløbet.

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

TT Tekstforfatter - jeg har det lidt på samme måde, og jeg kan lure på dit netværk, at vi muligvis har bøvl med samme person. Rigtig træls.

Håber det løser sig for dig. ;-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:35

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)