Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilmelde firmaer uden deres accept

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går rundt med nogle planer om at lave et site, hvor jeg vil liste alle firmaer i en bestemt branche, og give de besøgende mulighed for at give de pågældende firmaer karakter i bestemte kategorier.
Men må jeg "tilmelde" firmaer, altså liste dem på mit site med firmnavn, adresse osv, eller skal jeg have deres accept først?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke nogen der har en ide om det er 100% lovligt, eller i det mindste om det er moralsk okay at gøre det?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Sålænge vi snakker helt almindelige kontaktinformationer, ville jeg ikke have nogen skrupler ved det.
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu rimelig sikker på at du ikke kommer i problemer. Der findes jo et hav af "portaler" som viser folk, firmaer og adresser.

Der hvor man måske skal passe på er
1: Oplysninger der ikke er offentlig tilgængelige, f.eks. navnet på salgschefen og privatadresse på direktøren eller lign.
2: Dybe links, f.eks. links direkte til salgsafd.
 
Det er sådan set de to ting der springer i hukommelsen omkring "farlige" ting med referencer.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Total Overvågning - nu med gratis evaluering...
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja så længe det er oplysninger som folk alligevel kan finde i telefonbogen, eller på krak/dgs - så kan jeg ikke se problemet i det.
Tilmeldt 27. Aug 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se noget problem i det. Syntes det ville være en kanon ide hvis man nu f.eks. som du skriver kan give karekter til f.eks. tømmer hansen som laver et godt stykke arbejde og tømmer svendsen er ikke lige så godt til det samme men er måske god til noget andet tømmerarbejde. Så kan man altid vælge den håndværker der er bedst til f.eks. vinduer eller døre osv osv.

 
-Per
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke undlade at skrive en lille note til systemet.

Systemer der er baseret på "tilfældige" menneskers evaluering bliver ofte komplekse fordi de er nødsaget til at tage hånd om snyd.
Hvis tømmermester Hansen vil have mere arbejde, så vurderer han bare hans konkurrenter til 0 stjerner, og han vil så ryge opad på listen.
Samme koncept som i Test-nationen hvor snu personer udgav sig for sjællænder og jyder og spillede dumme, hvorefter Bornholm vandt som bedste region - hvilket der var spillet rigtig meget på hos dansk tipstjeneste (eller lign. sted).
 
Ellers er idéen god!!! Det er nu engang bedre med andre folks oplevelser af et firma, end sælgerens....
 
 - René R. Nygaard
   Kender du tilstanden på dine servere ?
Tilmeldt 27. Aug 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har entligt ret i det du siger der René. Men man burde kunne lave et system hvor det kun er slut brugeren der giver karekter, ved godt at du aldrig kommer udover det med at der er snyd med i spillet, men det er en chance man må tage med i sådan et spil.

-Per
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rimelig sikker på at www.imdb.com, www.amazon.com og lign. fortæller lidt om hvordan de undgår snyd.

Man kan måske få lidt inspiration - jeg har ingen anelse om hvordan man kan undgå det uden det bliver umådelig kompleks.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Fordi kompleks overvågning bør være tilgængelig for alle
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres respons.

Jeg mente også at der ikke kunne være noget galt i det, men ville gerne være helt sikker.
Som nogen af jer nævner kan der være den problematik at der er nogen der giver konkurrenterne dårlige karaktere/anmeldelser, men det kommer man aldrig helt uden om.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)